piątek, 30 maja 2014

234. Owsianka a'la orzechowo - waniliowa szarlotka + mój pierwszy domowy jogurt roślinny

W takie deszczowe i pochmurne dni nie ma nic lepszego na śniadanie od miseczki wypełnionej ciepłą owsiankę.

Dlatego dziś i u mnie jej nie mogło zabraknąć.
Zrobiłam ją na domowym mleku z orzechów laskowych , które nadało jej wspaniały smak.
Dodałam wegański i bezglutenowy budyń waniliowy , bo budyniowej owsianki dawno nie jadłam i trochę za nią zatęskniłam .
Z owoców wybrałam do środka jabłko, dlatego szarlotka , zaś na wierzch borówki, winogrona , maliny  i truskawki.

Ale to nie koniec dobroci na dziś ,bo na wierzch dodałam mój pierwszy jogurt całkowicie wegański jogurt zrobiony z orzechów laskowych z wczorajszego mleka , migdałów , moreli i daktyli suszonych








Owsianka na domowym mleku z orzechów laskowych z budyniem waniliowym i jabłkiem. Podany z domowym wegańskim jogurtem  i owocami 



Przepis:
-  6 łyżek płatków owsianych ( u mnie bezglutenowe)
- szkl mleka roślinnego ( u mnie domowe z orzechów laskowych) + 1/4 do wymieszania budyniu
- jabłko 
-  łyżka budyniu waniliowego



Mleko zagotować . Dodać do niego płatki i gotować do gęstości . Następnie dodać jabłko starte na drobnych oczkach i wymieszać. Na samym końcu dodać budyń wymieszany z 1/ 4 szkl mleka i dodać do owsianki. Podgotować jeszcze z 2 minuty. Podawać z ulubionymi dodatkami
















A o to ,mój wegański jogurt













inspiracja
Przepis:
- 1/ 2 szkl namoczonych orzechów laskowych
- 1/ 2 szkl namoczonych migdałów
-  3/ 4 szkl daktyli
- 1/ 4 szkl moreli suszonych
- szkl mleka roślinnego ( u mnie domowe z orzechów laskowych)
- 2 szkl wody



Wszystkie składniki potraktować blenderem do uzyskania gładkiej konsystencji . Można zostawić troszkę kawałków orzechów
Oczywiście składniki można kombinować do woli i tworzyć własny smak jogurtu.



Nie dowierzam . Że dziś już piątek ? No tak a ja rozpoczynam weekend  aktywnie - wieczornymi zawodami . Mam nadzieję , że pogoda dopiszę :)

16 komentarzy:

  1. Czy ten jogurt smakuję rzeczywiście jak jogurt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiadomo nie smakuje jak ten z krowiego mleka ale jest pyszny :)

      Usuń
  2. Całkowicie moje smaki Kochana, strzał w dziesiątkę na taki poranek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka dobra na wszystko <3 A tym jogurtem mnie zaciekawiłaś i zrobię go na pewno, bo przeprowadzam na sobie wegański eksperyment :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, rób bo jest na prawdę pyszny no i świetną alternatywą dla tego z mleka krowiego :)

      Usuń
  4. fajny pomysł na jogurt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam Twoje śniadanka, tylko się inspirować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiego jogurtu to bym sobie pojadła. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowy jogurt? Wow! Zaskakujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. owsianka z owocami, najlepsza!
    ten jogurt mnie powalił! pozytywnie oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Owsianka z owocami wygląda bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz racje, owsianka na takie dni jest najlepsza. Ciekawi mnie jednak ten wegański jogurt. Ciekawe, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ta miseczka wygrywa *.* Masz rację jest genialna <3 A jogurt bardzo zacheca *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Łał! świetne! muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Cię za ten jogurt :D

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)