piątek, 13 grudnia 2013

43. Słodko i zdrowo

Dziś zajadam na śniadanie jeszcze ciepłe mini batoniki owsiane , na które przepis zaczerpnęłam od  teenager  Dziękuje za inspirację ;*. Te batoniki po prostu są pyszne i zdrowe. Ale jak to ja musiałam trochę zmodyfikować przepis, bo dodałam więcej bakalii oprócz moreli i wspomnianych w przepisie od autorki orzechów dodałam jeszcze śliwki i żurawinę suszoną . Nie mogło odbyć się też bez cytrusów, które o też porze roku są najlepsze - dziś wylądowała u mnie na talerzu pomarańcza. Musi być coś też ciepłego do picia i do rozgrzania  no i popijam batoniczki kubkiem gorącego kakao.









Owsiane mini batoniki owsiane z suszonymi owocami i orzechami. Pomarańcza i kubek gorącego kakao


Wczoraj jak wspominałam chciałam też zrobić kolejną porcję pierniczków no i tak właśnie się stało. Ale chciałam zrobić je z innej mąki - dodałam mąki z ryżu brązowego i gryczanej





Podaje też przepis na moje pierniczki które robi się bardzo szybko a są przepyszne

- 7 łyżek dowolnej mąki
- łyżka miodu
-łyżka przyprawy korzennej
- 1/ 2 łyżeczki proszku do pieczenia i kakao
- 2 łyżki jogurtu naturalnego ( można więcej jeśli ciasto będzie za suche)
Wszystkie składniki wymieszać. Blat posypać mąką, rozwałkowywać ciasto wałkiem, wykrawać pierniczki foremkami. Piec w piekarniku w temp. 180 - 200 stopni przez ok 10 min
Wychodzi ok 30 pierniczków. Smacznego ;*





Trzymajcie za mnie dziś ok 10 kciuki po jadę na rejonowy etap olimpiady z PCK trochę się boję , bo w tamtym roku przy zadanie praktycznym ( czyli RKO i pozycja bezpieczna) był dość nieprzyjemny strażak który cały czas mnie rozpraszał. Mam nadzieję że w tym roku go nie będzie. A po konkursie już weeeeeeeekend :)





3 komentarze:

  1. Owsiane batoniki uwielbiam podjadać w ciągu dnia. Ciekawa propozycja na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. owsiane batoniki zabieram ze sobą na uczelnie. są bezbłędne!

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)