wtorek, 24 grudnia 2013

55. Obowiązkowe wigilijne śniadanie

W moim domu od dawien dawna w wigilię jemy na śniadanie kaszę jaglaną. Podobno, jeśli zjemy w wigilię kaszę jaglaną , to w następnym roku będziemy mieć dużo pieniędzy.
Dzisiejsza jaglanka jest oczywiście w wersji świątecznej. Po pierwsze ugotowałam ją na świeżo wyciśniętym soku z mandarynek. Dodałam do niej posmaku świąt w postaci przyprawy korzennej i migdałów. Musiałam dodać jeszcze inne dodatki, bo ja takie dania uwielbiam. Polałam ją jogurtem naturalnym kozim ( który jest moim ulubionym )  i świąteczne słodkości - bakalie ( suszone śliwki, gruszki, ananas i morele ). Musiałam jeszcze sobie osłodzić ten poranek w postaci kosteczek gorzkiej czekolady Ritter Sport.







Wigilijna kasza jaglana na soku z mandarynek z migdałami i przyprawą korzenną. Podana z bakaliami, naturalnym jogurtem kozim i gorzką czekoladą Ritter Sport


Kasza jaglana na salonach

Dania na wigilię już przygotowane. Wczoraj przez 3 h lepiłam uszka orkiszowe z soczewicą i pełnoziarniste pierogi masą makową. Później jeszcze zrobiłam swoją pierwszą rybę grecką, która nie jest rybą, bo została zrobiona z kotletów sojowych.
Dziś pozostało mi tylko pójście do kościoła po światło betlejemskie. A po południu do moje sąsiadki po moczkę, która jest bardzo popularna na Śląsku a przygotowana przez tą panią jest pyszna.
Chciałabym zrobić jeszcze dziś swoją pierwszą masę makową. Macie może na nią jakiś sprawdzony przepis.
Później zostanie tylko oczekiwanie na pierwszą gwizdkę, kolacja wigilijna z rodziną ( moja mama nie dostała niestety urlopu na święta i przyjedzie dopiero 27 grudnia, bo pracuje w Niemczech)  , wspólne kolędowanie i odpakowywanie prezentów a wieczorem pasterka :)





Chciałabym życzyć wam wszystkim, zdrowych, wesołych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych  w gronie rodziny, pysznych potraw na wigilijnym stole, wymarzonych prezentów pod choinką a później błogiego leniuchowania po całym półroczu w szkole :)


5 komentarzy:

  1. Wesołych świąt!:)
    Czym jest moczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moczka jest to popularna na śląsku zupa , gęsta na słodko z piernika i mnóstwa bakalii *_*

      Usuń
  2. ze zwyczajem jedzenia kaszy jaglanej na śniadanie w święta się nie spotkałam, chociaż samą w sobie bardzo lubię, za rok z pewnością na nią postawię, aby zapewnić sobie dobrobyt ; D
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie nie ma jakiś konkretnych dań na śniadanie, raczej wystawiamy na stół wszystko, co zostało z wigilii. a szkoda, bo taka jaglanka byłaby dla mnie idealna! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)