sobota, 19 kwietnia 2014

190. Owoce pieczone pod słoneczkiem + Domowy chlebek z płatków gryczanych i jaglanych

Hejka ! Na dzisiejsze przed wielkanocne śniadanko jem słoneczko , czyli kaszką kukurydzianą .
Kaszę uprzednio ugotowałam i wymieszałam z wiórkami kokosowymi, orzechami nerkowca i laską wanilii.
W kokilce umieściłam słodziutkiego banana, soczyste truskawki i fioletowe perełki czyli borówki amerykańskie.
Na owockach ułożyłam kaszkę kukurydzianą i zapiekłam w piekarniku









Owoce pieczone pod polentą


Przepis:
- 6 łyżek kaszki kukurydzianej
- szkl mleka
- 1/ 2 laski wanilii
- nerkowce
- łyżeczka wiórek kokosowych
- borówki, truskawki , banan


Polentę ugotować na mleku z wanilią do gęstości. Dodać orzechy i wiórki.
Banan i truskawki pokroić w drobną kostkę i ułożyć w kokilce.
Dodać również do nich borówki.
Owoce przykryć polentą i zapiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez 30 min.





Wczoraj skorzystałam z momentu kiedy babcia piekła swoje ciasta i upiekłam kolejny rodzaj bezglutenowego chlebka.
Tym razem z płatków gryczanych i jaglanych .
Podobny ale owsiany widziałam u        Wiktorii, dziękuje ślicznie :*.





Przepis:
- 75 g płatków gryczanych
- 75 g płatków jaglanych
- 300 g mieszkanki mąk bezglutenowych
- ok szkl mleka
- łyżka musu jabłkowego
- plaster sera twarogowego
- łyżka cukru trzcinowego
- łyżka oliwy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
- szczypta drożdży suszonych
- 2 jajka



Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać aż powstania zwarta masa.
Przełożyć do formy do pieczenia uprzednio wysmarowanej oliwą . Piec przez ok 40 min  ( do suchego patyczka ) w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.






Nie chcę jutrzejszego dnia , nie chcę tych świąt.





18 komentarzy:

  1. Obok takiej kokilki nie przeszłabym obojętnie *.*
    Może będzie lepiej niż się spodziewasz, życie czasem zaskakuje ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne śniadanie i chlebek :) Bardzo lubię takie zapiekane owoce, pod polentą musiały być pyszne :D Wesołych świąt! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. dogodziłaś sobie dzisiaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wsyztsko wyszlo tak idelanie i ten sloneczny kolor i chlebek no bajka porywam wszystko <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego tak bardzo nie chcesz tych świąt? Coś się stało?

    PS. Też wolę suszonego kokosa od wiórek :P

    OdpowiedzUsuń
  6. mamciu, jakie pyszne śniadanie! co się dzieje, Myszka? ;c

    OdpowiedzUsuń
  7. kochana będzie dobre :))
    zobaczysz one szybko miną :*
    śniadanko pierwsza klasa! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Co się dzieje? Kochana! Kurdę, głowa do góry! :)
    Wesołych :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym żeby to było takie proste ale .... :(

      Usuń
  9. Ten chlebek wygląda bardzo smacznie ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)