piątek, 14 marca 2014

143. Bezglutenowe tiramisu po mojemu

Dziś piątek, wreszcie weekend i oby był równie pozytywnie spędzony jak dzisiejszy dzień
Dziś jadę z klasą na UŚ na Święto Liczby PI.
Wiem że mają być ciekawe wykłady i rozwiązywanie zadań matematycznych , zagadek matematycznych typu sudoku
I dzięki temu tak na serio już wczoraj rozpoczął się dla mnie weekend, bo pierwszy raz od końca ferii miałam popołudnie tylko dla siebie , nie musiałam rozwiązywać zadań czy też uczyć się .
A wykorzystałam je aktywnie , bo zrobiłam sobie wycieczkę rowerową . Było bardzo fanie,
Słoneczko ślicznie świeciło, był przyjemna temperatura
Chciałabym żeby tak już zostało, ale podobno w weekend ma padać a to rujnuje moje plany :(




A na śniadanko zrobiłam sobie bezglutenową i zdrową wersje cudownego włoskiego deseru - TIRAMISU
Bazą do niego była quinoa , która bardzo rzadko się u mnie pojawia a do niej oczywiście słodka i zdrowa gorzka czekolada, kawa ( piernikowa , bo całkiem o niej zapomniałam a czekałam grzecznie w szafce od świąt )
A jako " białą " warstwę świetnie wpasował się serek ricotta jako zdrowa wersja tiramisu , zmieszanego z bananem i wanilią.
Śniadanko przygotowałam wieczorem, by rano cieszy się gotowym i pysznym śniadankiem <33



Na górę też musiały być dodatki - do dzisiejszego deseru dodałam różowiutkie malinki , fioletowe borówki i chrupiące nerkowce oraz pysznym i smakującym jak żelki suszonym kokosem







Tiramisu z quinoa i waniliowo bananową ricottą . Podane  z malinami, borówkami amerykańskimi, suszonym kokosem i nerkowcami

Inspiracją do dzisiejszego śniadania była Daria


Przepis
* 40 g quinoy
* 200 ml mleka
* gorzka czekolada
* łyżeczka kakao
* łyżeczka kawy rozpuszczalnej

Quinoę ugotować na mleku do zgęstnienia. Pod koniec gotowania dodać pozostałe składniki



- na masę serową 
* 1/ 2 opakowania ricotty
* 2 łyżki agaru
* 1/  3 szkl ciepłej wody
* 1/2 laski wanilii
* 1/ 2 drobno pokrojonego banana


Agar rozpuści w wodzie . Dodać do serka i dokładnie wymieszać, Dodać pozostałe składniki
Następnie w salaterce układać raz quinoę raz masę serową .
Włożyć n noc do lodówki. Rano posypać obficie kakao
Podawać z ulubionymi dodatkami

A po południu zapraszam na obiadek :D


Miłego piątku !

17 komentarzy:

  1. Jak dla mnie mega ! Tiramisu na śniadanie? Musiało bardzo dobrze smakować i ta quinoa <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoje śniadania, zrób mi koniecznie takie tiramisu! *.*
    Ja wczoraj siedziałam godzinę nad chemią, ale przynajmniej coś tam umiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie :)

    Miłego świętowania niezwykle ważnego święta :*

    OdpowiedzUsuń
  4. ukradłabym Ci pełną miseczkę tego tiramisu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę takie tiramisu na śniadanie jutro! Mniam! Świetny pomysł na przybliżenie tego włoskiego deseru :D

    OdpowiedzUsuń
  6. To wczorajszy dzień wykorzystany , pogoda idealna na rower ;) Ale zamartwiałaś mnie tymi prognozami na weekend :( Oby się nie sprawdziły !
    Ciacho pyszne, bardzo lubię tiramisu :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Miseczka rozkoszy ;) Świetne zestawienie ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. zawsze jest tak niestety, że w tygodniu pogoda piękna, a na weekend się psuje, też nie będę zadowolona gdy jutro nie będzie słońca ;//

    ale pysznie wygląda! poproszę takie na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zawsze cudowne śniadanie.
    ja słyszałam,że jutro ma padać nawet śnieg, ale ile w tym prawdy nie wie nikt. ; D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się chyba wproszę na takie *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo się cieszę, że mogłam zainspirować - z komosą pewnie równie dobrze smakowało, bo wygląda pysznie!
    miłego piątku życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Matematyczny piątek :) Tiramisu wygląda obłędnie ! Taka pogoda jest idealna na wycieczkę rowerową :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo podoba mi sie twoja wersja z quinoa oczywscie nie moglo zabraknąc prze cudownych dodatkow jak to u cb idelane sniadanko na lamigłowki matematyczne <3

    OdpowiedzUsuń
  14. o mamciuuu, tiramisuu! *-*
    alee kusiszz! uwielbiam ten deser! :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Śniadaniowe tiramisu? Porywam i nie oddam! :D

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)