wtorek, 3 czerwca 2014

238. Pieczona , z batatem, kakao , mąką arachidową i PB, jak reese's

Dziś czeka mnie trudny poranek , bo od razu na pierwszej lekcji mam sprawdzian z biologi i to nie ostatni ,bo będą jeszcze 3 powtórkowy i z homeostazy. Jestem ciekawa , kiedy moja szanowna pani dyrektor chce je zrobić :D
Dlatego potrzebuję takiego śniadania , które dostarczy mi olbrzymiej dawki dawki energii i pobudzi do pracy szare komórki . A co tym będzie ?
Oczywiście pieczona owsianka , dużą dawką kakao oraz orzechów - a te dodatki oczywiście są i to w podwójnej wersji , bo jest i mąka arachidowa i masło orzechowe na wierzchu cudownie rozpuszczone

Do tej owsianki dodałam jeszcze batat, którego ostatnio polubiłam , jak i daktyle :D


No to  bioooloooogio nadchodzę !!!!!









Pieczona owsianka  na waniliowym mleku ryżowym  z mąką arachidową , batatem , kakao , daktylami i masłem orzechowym 


Przepis:
- 5 łyżek płatków owsianych
- łyżka mąki arachidowej
- łyżeczka kakao
- kawałek batata
- łyżeczka masła orzechowego
- kilka daktyli
- jajko
- szkl mleka ( u mnie ryżowe waniliowe)


Płatki owsiane    ugotować na mleku do gęstości.W między czasie obrać batata i zetrzeć go na tarce o grubych oczkach. Do gotującej się owsianki dodać mąkę . Wymieszać . A następnie jajko i rozprowadzić po całości . Następnie dodać batata i wszystko wymieszać.

Ugotowaną owsiankę podzielić na 2 części . Pierwszą ułożyć w formie do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia . Do drugiej dodać kakao i drobno pokrojone daktyle i ułożyć na pierwszej części . Na górze owsianki dodać masło orzechowe.
Całość zapiekać w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 30 min . Smacznego !



Wczorajszy dzień można opisać dwoma słowami 
- piękny , bo dostałam 5 - z testu całorocznego z chemii i wypracowane 4 na koniec roku
- najgorszy jaki dotąd miałam , bo myślałam że maraton sprawdzianów zakończy się w tym tygodniu a tu pani z biologi zapowiada jeszcze spr z homeostazy , 3 powtórkowe , a zaś nasze kochana polonistka zapowiada nam na następny wtorek próbną maturę z polskiego.
No to pięknie :D


A dziś mam spr z biologii z układu powłokowego , wydalniczego i rozrodczego . Proszę o trzymanie kciuków, bo choć te układy wydawają się łatwe , to nasza kochana pani dyrektor lubi nam robić miłe niespodzianki :D



14 komentarzy:

  1. Powodzenia na sprawdzianie:)
    Pieczona owsianka wygląda cudownie, ale z batatem jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię biologi.. mam z nią złe wspomnienia licealne. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją niekiedy już mam dość , bo ma jej 6 h tygodniowo : D

      Usuń
  3. Po takim śniadaniu to energii będziesz miała od groma ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty z tej biologii to co chwilę te sprawdziany masz. Wyczuwam biol-chem, co?
    Pieczonej nie jadłam już dłuuugo. Narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ,tak mam rozszerzoną biologię ( 6 h ) i chemię ( 5 h ) :-)

      Usuń
  5. Trzymam mocno!
    Masz dyrkę od biologii? Ja mam od chemii haha :D
    Batat w muffinie? A to nowość :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że sprawdzian poszedł Ci bardzo dobrze! :)
    Batat jest na mojej liście "do kupienia".

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję :)
    Kurde, nigdzie tego ziemniaka nie mogę znaleźć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze je kupuję albo w Kauflandzie albo na rynku :-)

      Usuń
  8. Trzymam kciuki dasz sobie radę <3 Sniadanie fenomenalnie wykombinowałas fenomenalnie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie sniadanie dalo Ci kopa energii na peno!
    Wspolczuje biologii, nie wytrzymalabym ttle!

    OdpowiedzUsuń
  10. jajko nie jest wegańskie......

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)