niedziela, 25 maja 2014

229. Cieciorkowe gofry czekoladowe + Truskawkowy kisiel z tapioki

Dziś niedziela, jest też leniwe śniadanie.
Więc nie mogło zabraknąć w nim gofrów. Nie byle jakich , bo zostały zrobione po raz pierwszy z mąki z ciecierzyc. Trochę bałam się czy mi wyjdą , bo ta mąka lubi płatać figle. Ale są !
Mega chrupiące, mega czekoladowe za sprawą mleka sojowego czekoladowego.
Dziś rolę serka zastąpił kisiel z przezroczystych kuleczek - tapioki z dodatkiem polskich, soczystych truskawek.

Jeśli są moje ulubione owoce letnie , to jem je przez cały czas - brzoskwinie ufo oraz morele.

Dziś one też znalazły swoje miejsce









Cieciorkowe gofry czekoladowe z kisielem z tapioki i truskawek, morelą i brzoskwinią ufo



Przepis:
- 1/  2 szkl mąki z ciecierzycy
- 1/ 3 szkl mleka sojowego czekoladowego
- jajko


Mąkę przesiać . Dodać pozostałe składniki i wymieszać dokładnie, Piec w dobrze rozgrzanej i uprzednio natłuszczonej gofrownicy do momenty chrupkości ( przez ok 5 - 8 minut). Smacznego !





Przepis na kisiel z tapioki:

- 3 łyżki tapioki
- garść truskawek
- 1/ 2 szkl wody

Tapiokę zalać wodą i pozostawić do jej wchłonięcia. Następnie dolać jeszcze 1/ 4 szkl wody i gotować do uzyskania przezroczystych kuleczek a przy tym uważać, żeby tapioka nam się nie przypaliła i co jakiś czas przemieszać. Na samym końcu dodać zblendowane uprzednio truskawki. Wymieszać. Smacznego :)


Akcja bez nabiału Wykorzystaj mąkę z ciecierzycy Milion smaków truskawek



  Babeczki z truskawkami dla babci upieczone, Teraz czekam aż wstanie i zrobię jej słodkie śniadanie, bo w takim dniu należy się jej odpoczynek , choć trochę od prac w kuchni :)

19 komentarzy:

  1. Wszystko wygląda cudownie, a babcia na pewno się ucieszy na takie truskawkowe babeczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak , była bardzo szczęśliwa kiedy je zobaczyła :)

      Usuń
  2. narobiłaś mi ogromnej ochoty na gofry!
    i to jeszcze z takimi dodatkami <3

    OdpowiedzUsuń
  3. To pijona z goframi ;D
    Jak wypatrzę gdzieś mąkę z ciecierzycy to sobie zafunduję :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, to na pewno nie jest leniwe śniadanko! :D
    Kochana wnuczka z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. łooo, zrobiłaś mi apetyt na truskawki, po niedzieli lecę na targ! ; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też muszę , bo moje zapasy już się skończyły :D

      Usuń
  6. Te gofry musiały być obłędnie dobre! Uwielbiam strączki w ciastach, więc wiem, że tak też na pewno były nieziemskie :D
    Kradnę owoców trochę, bo też je uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie ma Twoja babcia z Toba ;)
    Kisiel z tapioki cudny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten kisiel z tapioki jest taki uroczy! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko wygląda cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obłedne sniadanie na udany dzień <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Gofry w niedzielny poranek smakują sto razy lepiej, a jeszcze jak są takie to już w ogóle! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kisiel z tapioki super sprawa i chętnie sobie taki zrobię :) Za to gofrów nie mogę zrobić, bo gofrownicy brak eh :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej :< Powiem ci że moja też coś mi szwankuje i żeby wyszły takie cudeńka muszę się wiele nagimnastykować :D

      Usuń
  13. Witaj, super pomysł na gofry! mam pytanko: gdybym chciała w nich użyć zwykłego mleka krowiego a nie sojowego to czy powinnam zachować takie same proporcje? nigdy nie próbowałam mleka sojowego i nie wiem czy jest gęstsze czy też nie;) Pozdrawiam! Udanych i smacznych wypieków życzę!:)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)