niedziela, 4 maja 2014

208. Dooomowe masełka orzechowe i gofry kasztanowe

Wczoraj jak wszyscy się domyśliliście robiłam domowe masło orzechowe.
Ale nie był to jeden rodzaj ,ale dwa - z orzeszków ziemnych jak i słonecznika

Choć z ziemnych poszło bardzo szybko - tylko zmieliłam w młynku a następnie zblendowałam.
To z tym drugim tak lekko nie było , no ale pokarzę wam moje efekty pracy.


Masełko są naturalne - tylko same bakalie, bez oleju , z odrobiną soli i cukru trzcinowego, kremowe.
No i najważniejsze - takich w sklepie nie dostaniecie :D











Dziś jadę na kolejna zawody z moją ekipą , więc na śniadanko muszą być gofry.
Dziś są to gofry z mąki kasztanowej, na jogurcie naturalnym.
A podane z klasykiem dla biegacza ,czyli masełko orzechowe ale dziś to domowe słonecznikowe  i banan oraz ricotta , dżem malinowy naturalny, kiwi , truskawki i borówki amerykańskie









Gofry kasztanowo - jogurtowe 

Przepis:
- 30 g mąki kasztanowej
- 20 g mąki ryżowej
- 1/ 2 kubeczka j. naturalnego ( ok  75 ml)
- jajko



Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać . Piec gofry w dobrze rozgrzanej i natłuszczonej gofrownicy do momentu chrupkości . Smacznego !

22 komentarze:

  1. Z mąki kasztanowej robiłam tylko pierogi ;) Gofry wyglądają smacznie, no i te masełka - samo zdrowie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do masła orzechowego mam ogrooomną słabość ;p
    Kusisz...a ja blender zepsułam więc nic z tego chwilowo ;p
    Gofry wyglądają cudnie *.*
    Powodzenia na zawodach ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojj mam nadzieję że szybko wróci do łask :)

      Usuń
  3. Domowego masełka jeszcze nie robiłam, ale kusisz tymi goframi :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam domowe masełka! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę koniecznie zabrać się za domowe masełko!
    na pewno jest obłędne!
    pyszne dodatki na tych goferkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne konsystencje tych masełek. Czekam na zakup lepszego miksera i na pewno zrobię swoją wersję. Piękne kolory na tych gofrach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez urazy, ale ile ty masz lat, że piszesz "masełko", "paróweczki" o_O Wiem, że to twój blog i możesz pisać jak chcesz ale to jest dziwne dość. I czy nie wkurza to twoich rodziców, że gotujesz dla siebie osobny obiad i nawet śniadanie wielkanocne jesz osobno? Zalatuje trochę zaburzeniami odżywiania takie zachowanie i jest niepokojące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaburzenia miałam 6 lat temu, ale już z nich wyszłam
      Jak już coś to mam tylko mamę :-)

      Usuń
  8. Słonecznik to nie orzech, co nie zmienia faktów, że masło z niego to jedna z najlepszych rzeczy jakie jadłam :) Oczywiście domowe :P
    Udanego biegu :*

    OdpowiedzUsuń
  9. jej, jestem ciekawa tego masła słonecznikowego. ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. powodzenia <3 Gofry wyszły super a te maselka szkoda mowic porwalabym !

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie takie masła zrobić *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób sobie bo zachwycą cie obłędnym smakiem :)

      Usuń
  12. Domowe masełka najlepsze :) Jedyne w swoim rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno masła są rewelacyjne! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. A mnie najbardziej intryguje smak tej mąki kasztanowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mam taki lekko orzechowy smak - ale mi bardzo zasmakowała :)

      Usuń
  15. Zakochałam się w tych gofrach <3

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)