niedziela, 22 grudnia 2013

52. Owsianka w zimowych muffinach

Wreszcie wczoraj ok. 18: 11 przyszła do nas zima. W moim mieście przywitała mnie śniegiem i z okazji jej początku dziś naszła mnie ochota na zimowe muffiny. Ale nie byle jakie, ale  w formie owsianki na świeżym soku mandarynkowym. Do tego obowiązkowo bakalie i przyprawa do piernika. Nie mogło zabraknąć czekoladowego dodatku - oczywiście niedawno poznany karob, który jest pyszny i chyba zastąpi mi kakao. I  jeszcze musiały być orzechy - dziś w formie masła orzechowego.
Do takich śniadań musi być coś do maczania. Naszła mnie ochota na jogurt  grecki miodowo - cynamonowy z mandarynkami.








Owsiane zimowe muffiny  na świeżym soku mandarynkowym z karobem , przyprawą korzenną, bakaliami i masłem migdałowym podane z miodowo - cynamonowym  jogurtem greckim z mandarynkami

Przepis :
- 4 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżki mąki owsianej
- 1/ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka przyprawy korzennej
- łyżeczka masła migdałowego ( lub innego ulubionego)
- garstka suszonych owoców ( u mnie śliwki, morele i jagody goji
- 1/ 2 szkl świeżo wyciśniętego soku z mandarynek
- jajko

Płatki zalać sokiem na noc. Rano dodać mąkę, przyprawę korzenną, masło orzechowe, pokrojone suszone owoce, proszek do pieczenia i żółtko. Białko ubić na sztywną pianę i wymieszać z pozostałymi składnikami. Przełożyć do foremek lub papilotek . Piec w piekarniku 25 min w 180 stopniach Celcjusza.







Dziś już ostatni dzień owsiankowej akcji za którą serdecznie dziękuje julu$. Dzięki tej akcji mogłam wypróbować przeróżne przepisy na owsianki miałam to uczucie, że ktoś je podobne śniadanie choć mieszka daleko ode mnie . Jeszcze raz dziękuje ;*
Wczorajsze zakupy mogę uznać za udane.Kupiłam prezenty do bliskich i nowe produkty m.in tapiokę i kaszę bulgur, które pragnę wykorzystać niedługo w moich śniadaniach. Dziś  kolejny dzień spędzę w kuchni. Wczoraj przeglądałam internet i znalazłam super przepisy na   wegańskie pierniczki i  piernik bananowy . No i dziś kuchnia należy do mnie.
Po południu chcę wybrać się jeszcze do Rossmana po jakieś fajne ozdoby świąteczne, bo dziś niedziela handlowa i jest otwarty.

Jeszcze 2 dni do świąt :)

6 komentarzy:

  1. ciekawe, że wczoraj robiłam takie same muffinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytalas przepis ? Bo nie ma tam takich skladnikow jak u ciebie :-)

      Usuń
  2. Zazdroszczę Ci śniegu! U mnie iście marcowo- zero chmurek, słoneczko... Pogoda cudna, ale nie na święta :(
    Też muszę zahaczyć jeszcze o rossman, mama marzy o identycznym kubku do mojego- mam nadzieję, że jszcze będą. Gdzie kupiłaś tapiokę? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę śniegu, jawnie i otwarcie zazdroszczę!
    Jakie niekonwencjonalne podejście do owsianki! Na zakończenie zaserwowałaś coś bardzo oryginalnego. ;)
    Również dziękuję za wzięcie udziału w akcji! :*
    Lecę sprzątać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, ale Ci zazdroszczę! U mnie tylko deszcz :(
    Cuudne te muffiny :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)