poniedziałek, 3 lutego 2014

96. Gryczano - owsiano bananowe gwiazdki na maślance na pocieszenie i kukurydziane bułeczki z mikrofalówki

Na pierwszy dzień szkoły miały być gofry. Dobre.... Miały ...
Ale moja kochana gofrownica oczywiście nie dziś ze mną współpracować i oczywiście się nie upiekły ...
No ale co ja teraz mam zrobić ?
Spojrzałam szybko do lodówki i szafki i ?
Mam zrobię pyszne bananowe gryczano -owsiane placuszki na maślance, bo takich jeszcze u mnie nie było
A przy okazji wypróbowałam kolejną foremkę  - gwiazdkę

Ale jeszcze trzeba dodać jakieś dodatki ?
Dawno nie było kremu speculoss i migdałów ?Dobra mogą być :)

Nie mogło zabraknąć czegoś do maczania . W tym przypadku świetnie sprawdził się twarożek z truskawkami




Gryczano - owsiane pancakes z bananem na maślance  z twarożkiem truskawkowym, migdałami i kremem speculoss



Przepis:
- 30 g płatków gryczanych i owsianych
- 10 g mąki gryczanej
- 50 ml maślanki
- 1/ 2 łyżeczki proszku do pieczenia i sody
- jajko
- cynamon
- banan zmiksowany


Płatki zalać wrzątkiem. Następnie dodać pozostałe składniki i piec na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej i . Podawać z ulubionymi dodatkami . Smacznego :)

Love masło orzechowe edycja III


Wczoraj na kolację zachciało mi się bułeczek. A pech chciał, że w mój ulubiony chlebek kasztanowy się skończył i zapomniałam go w sobotę kupić
I co tu teraz zrobić ?
Oczywiście wyczarować kukurydziane , puszyste i ekspresowe bułeczki z mikrofalówki



Przepis:
- 40 g mąki kukurydzianej
- 100 ml maślanki
- 1/ 3 łyżeczki proszku do pieczenia i sody
- jajko

Wszystkie składniki ze sobą wymieszać i dać na 1h do lodówki . Po tym czasie ciasto podzielić na 2 części i uformować bułeczki. Włożyć je do naczynka do zapiekania wyłożonego papierem do pieczenia i piec w mikrofalówce przez 3 minuty.

W między czasie kiedy piekły mi się bułeczki , zrobiłam do nich słodką pastę z cieciorki

- 3 łyżki cieciorki
- banan
- garść truskawek
- cynamon do smaku

Wszystkie składniki zmiksować ze sobą na gładką masę

Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa

No i mamy pyszną kolację w bardzo krótkim czasie



Dziś po mimo iż mi się nie chciało , musiałam przed 6 wstać, ale z uśmiechem na twarzy, by zrobić pyszne śniadanko i z radością pędzić na pierwsza lekcje ( chemię <3).
Wiem , że początki po takim lenistwie będą trudne, ale trzeba się jakoś przyzwyczaić.
Za 2 miesiące będą święta, później weekend majowy, matury i będą wakacje. Czas większego błogiego lenistwa.
To bardzo szybko zleci ( mam nadzieje :))


A ja przecież tak bardzo kocham szkołę




Miłego poniedziałku :*

10 komentarzy:

  1. Świetne te buleczki , a sniadanko jak zawsze wypasione <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo miłego dnia w szkole Ci życzę :*

    Gwiazdki urocze, a najchętniej wypróbuję takie bułeczki i to może jeszcze dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności serwujesz :) Twarożek do placuszków musi być :)
    A bułeczki wyglądają świetnie!
    Będzie dobrze w szkole :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ tu u Ciebie pysznie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kolor kukurydzianych wypieków :) placuszki na pewno były pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. ach, no widzisz, każdy ma swoje brzemię do udźwignięcia.

    Niestety z refluksu nie można się wyleczyć, raz tylko objawia się bardziej, innym razem mniej. ; )
    Jednak dzięki za wsparcie :*

    a śniadanko, mimo porannych komplikacji i tak wyszło cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybko zleci ! W każdym razie trzeba być dobrej myśli ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne śniadanko i kolacja. Gdybym miała mikrofalówkę, zrobiłabym te bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  9. szybko pójdzie. oby do lata!
    porywam te bułeczki <3

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)