poniedziałek, 24 lutego 2014

122. Z czeluści bezglutenowego piekarnika !

Nikt nie wyobraża sobie dnia bez chrupiącej bułeczki , jeszcze świeżutkiej, cieplutkiej lub bez chrupiących i zdrowych płatków - granola , które najlepiej się je na sucho :D
Je też to wszystko kocham  <333 Dlatego postanowiłam sobie to zrobić ale w wersji bezglutenowej



Najpierw pokaże wam bułeczki , które w swoim składzie nie mają ani grama drożdży ale za to zdrowy i bogaty w białko kefir :)







Przepis:
- 200 g mieszanki mąk bezglutenowych
- szkl kefiru
- jajko
- szczypta sody oczyszczonej
- łyżeczka proszku do  pieczenia


Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać . Formować bułeczki , które ułożyć na blasze  wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki z wierzchu posmarować wodą
Piec przez ok 25 min w temp 180 stopni celcjusza





I jeszcze pyszna , chrupiąca granola bez grama cukru ale za to ze zdrowymi dodatkami - PB, orzechami i suszonymi owocami i bananem
I oczywiście bez glutenu bo zrobiona z płatków ryżowych, jaglanych, poppingu z aramantusa i płatków gryczanych




Przepis:
- szkl dowolnych płatków bezglutenowych
- szkl orzechów ( u mnie peckany, pestki dynii, nerkowce i orzechy włoskie
- szkl suszonych owoców ( u mnie daktyle i śliwki)
- banan
- 2 łyżka masła orzechowego




Banan z masłem orzechowym zblendować na gładką masę. Płatki wymieszać z orzechami, dodać od nich zbelndowany mus bananowy i wszystko dokładnie ze sobą połączyć. Wyłożyć wszystko na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec przez ok. 30 min w tem 200 stopni Celcjusza. Granolę należy mieszać co jakiś czas by się nie przypaliła
Gotową granolę ostudzić i dodać do niej suszone owoce.

10 komentarzy:

  1. Mmm... Granola <3 Bułeczki też wyglądają pysznie :) Ale będziesz miała pyszne śniadanka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ty siebie pysznie rozpieszczać tym bezglutenowym jedzonkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bezglutenowo i pysznie - super! no i te bułeczki na kefirze - dla brzucha nie może być lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie wspaniałe bułeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak codziennie rano podobne bułeczki zawsze jem <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poproszę taką bułeczkę na jutrzejsze śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  7. bułeczki wygrywają! :)
    Totalnie mnie urzekły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka granola najlepsza! I bułeczki <3 Chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bułeczki niesamowite, ale granola przejęła moje serce! <3

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)