niedziela, 19 stycznia 2014

81. Bezglutenowy chlebek bananowy + kolejne nominacje

Kiedy w domu jest zapas bananów zawsze mam ochotę coś z nimi zrobić. Rano znowu straszną chęć na coś z piekarnika. Ale to chyba normalne , kiedy mamy zimę w kalendarzu.
No i zrobiłam bezglutenowy chlebek bananowy. Oczywiście głównym produktem dominującym jest oczywiście banan , ale jako że jest chlebek bezglutenowy , musi być w nim mąka bezglutenowa. Dziś wybrałam amarantusową, która ma pyszny orzechowy smak. Jak każdy wie banan najlepszy jest w towarzystwie masła orzechowego. Dlatego i jego nie można było zabraknąć
Ale najlepsze w tym chlebku są dodatki po upieczeniu. Miałam taki mętlik w głowie, że nie wiedziałam znowu co wybrać. Dziś padło na świeży, słodziutki ananas, zdrowe mandarynki, fioletowe serce lata - borówki amerykańskie. Musiałam ten chlebek też czymś polać, dlatego dziś po raz pierwszy zjadłam deser sojowy a na szczycie chlebka umieściłam MAGIC STARSY  i GRYKĘ Z MELASĄ I MIGDAŁAMI
To było po prostu pyszne *_*






Bezglutenowy amarantusowy chlebek bananowy . Podany z deserkiem sojowym, gryką z melasą i migdałami, magic starsami, świeżym ananasem, borówkami amerykańskimi i mandarynkami

Przepis:
- 1/ 2 szkl mąki amarantusowej
- jajko
- łyżeczka masła orzechowego
- 1/ 3 łyżeczki proszku do pieczenia i sody oczyszczonej
- banan
- łyżeczka syropu z agawy
Wszystkie składniki ze sobą wymieszać. Umieścić w naczynku do zapiekania i piec  w 180 stopniach przez 30 min


Wczoraj na deser zrobiłam sobie banana w ryżowym cieście drożdżowym. Był pyszny, chrupiący i delikatny





Przepis:
- 50 ml ciepłego mleka
- łyżeczka cukru
- 10 g świeżych drożdży
- 1/2 szkl mąki jaglanej
- cynamon




Drożdże wymieszać z mlekiem i cukrem . Pozostawić na 10 min do spienienia .   Następnie wymieszać zaczyn z mąką i cynamonem      . Zostawić na noc w lodówce do wyrośnięcia. Rano ciasto otoczyć banana, ułożyć na papierze do pieczenia i piec przez 20 min w 180 stopniach


|Pochwalę się wam co bezglutenowego wczoraj kupiłam








Mąkę jaglaną, Płatki ryżowe, Gryka z melasą i migdałami, 2 budynie bezglutenowe, Płatki z amarantusa, Mleko sojowe karmelowe, Kaszę bulgur ( nie jest bezglutenowa , ale miałam już straszną ochotę żeby go spróbować ) Kaszke kukrydziana i ryz pelnoziarnisty


I na koniec pokaże wam mój pierwszy żytni chlebek na zakwasie






No i dzisiejsze nominacje  od Don't forgettosmile i  Emmę. Dziękuje bardzo :*


Pytania od Don'tforgettosmile
1) Ostatnio słuchana piosenka?
Cisza od Kamila Bednarka
2) Sporty zimowe czy raczej te, które bardziej nam się kojarzą z latem?
Uwielbiam biegać. Więc jest to dyscyplina, którą można uprawiać przez okrągły rok
3) Herbata smakowa czy zwykła?
zielona ( przeróżne smaki )
4) Ostatnio miałam dobry dzień...(kiedy?)
wczoraj
5) Owsianka czy pancakes?
Kiedyś owsianka, którą kocham . Ale przez moją nietolerancję glutenu ( prawdopodobnie ) muszę z niej na jakiś czas zrezygnować lub kupię sobie płatki owsiane bezglutenowe. Więc chyba pancakes pod różnymi postaciami
6) Łatwo poznajesz nowych ludzi?
Raczej tak
7) Jesteś od czegoś naprawdę uzależniona?
Od masła orzechowego i różnych rodzajów  ćwiczeń
8) Często jadasz poza domem?
Rzadko . Może raz na miesiąc
9) Ulubiona zupa?
Ciężko będzie wybrać, ale chyba krem z dyni <3
10) Na co masz ochotę w tej chwili?
Na kończenie czytania Zbrodni i Kary
11) Jesteś osobą zorganizowaną? 
Zależy w jakim momencie. Kiedy już od rana nic mi się nie chce i mam gorszy dzień to raczej nie, ale w pozostałych sytuacjach staram się


Pytania od Emmy

1.Jak zaczęła się Twoja przygoda z blogowaniem i co Cię do tego skłoniło?
Szukałam przepisu na pancakes i natrafiłam na blog Oli G i pomyślałam : Dlaczego ja nie mogłabym takiego czegoś prowadzić no i tak to się zaczęło 
2.Co lubisz robić (hobby) i co Cię do tego motywuje / inspiruje?
Kocham uprawiać sport, bo dzięki temu mogę się odstresować, spędzić miło czas i zrobić coś dla swojego ciała
3.Jakie jest Twoje pierwsze (blogowe) danie a jakie najsmaczniejsze (i dlaczego)?
Pierwsze blogowe danie to chlebek bananowy a najsmaczniejsze to chyba różnego rodzaju pancakes
4.Gdybyś mogła zmienić coś, czego w tej chwili zmienić nie możesz, co by to było?
Cofnięcie się  o 6 lat wstecz i nie wpadnięcie w chorobę jaką jest anoreksja
5.Czy jesteś szczęśliwa, że wybrałaś taką drogę życia, czy coś byś zmieniła?
Jestem szczęśliwa, bo pokonałam to "świństwo" ale nie sama tylko przy wsparciu rodziny, przyjaciół, niepotrzebnych leków, wielokrotnych wizyt u psychiatry i pobyt w szpitalu, który wyciął 3 miesiące z mojego życia a teraz mogę pięknie korzystać z życia
6.Ulubiony wykonawca , zespół , zapach , smak, kolor :))
Rafał Brzozowski, Nirwana, cynamonu i wanilii, banan z masłem orzechowym, mięta
7.Czy planujesz w najbliższym czasie jakieś zmiany?
Nie
8.Twoje marzenie, którym możesz się podzielić (bo marzeń się podobno nie wypowiada ;3)
Mam marzenie, ale na prawdę wolę go nie wypowiadać :)
9.Czy masz idola / wzór do naśladowania / inspirację? (Kto to i dlaczego?)
Nie mam
10.Ulubiony czas w roku? (Pora roku, okres świąt a może dzień?)

Święta Bożego narodzenia




Dziś nikogo nie nominuję, bo już wszyscy zostali nagrodzeni przeze mnie.
Jeśliby, ktoś jeszcze chciał wziąć udział w zabawie to umieszczam wczorajsze pytania, na które można odpowiedzieć :)
1. Ulubiony out fit zimą
2. Wieżowiec czy domek na wsi
3. Ulubiony program w telewizji
4. Woda mineralna czy coca cola
5. Owsianka, naleśniki, pancakes, kasza manna, jaglanka, omlet, wypiek, pudding ( na zimno), ryż na mleku
Uszereguj w kolejności ,które bardziej lubisz jeść  na śniadanie
6. Preferujesz aktywny tryb życia czy leżenie na kanapie
7. W najbliższym czasie pragnę odwiedzić...
8. Farbowałaś kiedyś włosy lub zamierzasz ?
9. Produkty , które od razu wrzucam do koszyka, kiedy jestem w sklepie spożywczym
10. Ulubione nadzienie do naleśników 

No to miłej niedzieli :)

13 komentarzy:

  1. Ale u Ciebie pyszności! (jak zawsze ;D)
    Też wczoraj upiekłam chlebuś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietne przepisy juz zapisane w moich ulubionych <3 Super zakupy :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. ile mandarynek! raj! *-* i ten banan w cieście...idealny na deser :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jej, uwielbiam taki chlebek. Wg jestem uzależniona od bananów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Banany pod każdą postacią poproszę ! :D
    Zazdraszczam gwiazdek :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za odpowiedzi ;* Pyszny chlebek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rety, ile dodatków! Ciekawie się prezentuje też drugi sposób wykorzystania banana

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytam Twoje odpowiedzi i kurde no jakbym większość sama pisała :]

    A ten chlebek musiał być pyszny. Chciałam kiedyś kupić mąkę z amarantusa, ale w ostatniej chwili odłożyłam... Może jeszcze mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. identyfikuję się z większością odpowiedzi ;)
    a ten chlebek? no masz, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przestanę wchodzić na Twojego bloga.....masz za dużo smakołyków u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha, pycha, pycha! Tej mąki jeszcze nie dorwałam, a chciałabym spróbować...
    Ale zakupy, chętnie bym coś podebrała!
    Chlebek bardzo ładny. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś na diecie całkowicie bezglutenowej czy tylko ograniczasz? Jeśli całkowicie chcesz go wyeliminować to uważaj na skażenie produktów- tzn np niby firma Kupiec pisze na swoich opakowaniach "naturalnie bezglutenowe" czy jakoś tak ale badania robione przez stowarzyszenie nie raz pokazały, że np kasza kukurydziana jest nieźle zanieczyszczona. To samo Oetker zawsze na stronie pisali, że ich produkty są bezglutenowe- ostatnio zrobili badania i ich lista produktów "czystych" magicznie się zawężała do kilku (typu soda, drożdże, żelatyna), więc wychodzi na to, że reszta jest zanieczyszczona i zawiera gluten. Innymi słowy nie można wierzyć producentom.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)