sobota, 18 stycznia 2014

80. Potrzeba mi parę zmian + podwójny LBA :)

Tak, jak wczoraj wspomniałam przez parę najbliższych dni muszę wyeliminować z diety gluten.
W zamian za to na blogu będę się pojawiać przepisy bezglutenowe. Myślę, że będziecie tu zaglądać tak chętnie, jak kiedy proponowałam wam normalne potrawy


Na pierwszy ogień proponuję wam pyszną , zdrową i bezglutenową szarlotkę.
Ta szarlotka to po prostu pierwszy taki pyszny wypiek.
Jak w każdej każdej szarlotce musi być kruszonka i to właśnie ona jest bezglutenowa.
W swoim składzie ma takie składniki , jakie pewni każdy z was dobrze zna i lubi - mąkę kukurydzianą, płatki jaglane, otręby gryczane, przyprawę korzenną  jogurt naturalny. Te składniki wystarczy ze sobą połączyć i po prostu pokruszyć na pokrojone jabłuszko i zapiec w piekarniku przez 30 min w 180 stopniach
Po upieczeniu polecam dodać na wierzch masełko orzechowe. Wtedy lepiej smakuje :)




Bezglutenowa kukurydziano - gryczano - jaglana szarlotka z jabłkiem i masłem orzechowym



Ale to nie koniec pyszności w tym  poście

Wczoraj na kolację naszła mnie ochota na placuszki. Spojrzałam do lodówki a tam ricotta .
Oczywiście nie było wyjścia , żeby nie zrobić ricotta - hotcakes . No ale musiały być w wersji bezglutenowej. Wybrałam do nich mąkę kukurydzianą



Przepis:
- 50 g mąki kukurydzinej
- jajko
- 1/ 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
- 50 ml mleka
- 125 g ricotty
+ dowolne dodatki ( u mnie domowa czeko śliwka i miód)


W miseczce połączyć ze sobą ricottę, mąkę , proszek do pieczenia , mleko i żółtko. Białko ubić na sztywną pianę i dodać do powstałej masy. Piec na rozgrzanej patelni teflonowej. Podawać z ulubionymi dodatkami



A na koniec zaproponuję wam zrobienie domowego pasztetu , ale to nie jest zwykły pasztet z mięsa tylko z soczewicy i pieczarek




Przepis:
- puszka soczewicy
- 1/ 2 kg pieczarek zeszklonych  na oliwie
- sól, pieprz , chilli
- łyżeczka mąki jaglanej

Wszystkie skladniki zmiksować. Włożyć do foremki i zapiec w piekarniku przez 40 min w 180 stopniach. Pozostawić do wystygnięcia. A następnie włożyć na całą noc do lodówki , by stwardniał

inspirowałam się przepisem Wiktorii dziękuje ;*

No i na koniec LBA. Tym razem zostałam nominowana przez Wiktorię i wiolę
Dziękuje bardzo :)

Pytania od Wiktorii
  1. Kolację jesz na słodko czy wytrawnie?  Na wytrawnie
  2. Do pancakes miód, syrop klonowy, jogurt czy coś innego? Co jest Twoim ulubionym dodatkiem?
  3. Co sądzisz o produktach BIO? Są to moje ulubione produkty. Wiadomo  niektóre produkty są pyszne, ale odstraszają ceną
  4. Na co wydajesz najwięcej pieniędzy? na ciuchy 
  5. Jedziesz gdzieś na ferie?  nie zostaję w domu i idę do pracy
  6. Jaki masz stosunek do homoseksualistów? Według mnie nie są zagrożeniem. Każdy ma prawo do swojej orientacji
  7. Masz wiele przyjaciół czy jesteś raczej typem samotnika? Mam wielu przyjaciół
  8. Gdy zamykam oczy, widzę... siebie za rok po maturze
  9. Wymarzone miejsce zamieszkania? Jak wygląda?   Dużw willa  z basenem. Obowiązkowo szafka z zapasem masła orzechowego, własna siłownia z mnóstwem przyrządów. A obok domu oczywiście musi być jakieś fajne miejsce do biegania
  10. Jesteś lekkoduchem czy raczej twardo stąpasz po ziemii? lekkoduchem
  11. Co sądzisz o hipsterach? Według mnie są ok. Lubię niekiedy ubierać się tak jak oni


Pytania od wiolii


1. Co zamierzasz ważnego zrobić w najbliższym czasie?
Dobrze odpocząć podczas ferii
2. Gdy masz ochotę szybko coś zjeść, po co najchętniej sięgasz?
Jogurt naturalny i jabłko
3. Potrawa, której nigdy w życiu nie spróbujesz.
Wodzionka ( śląska zupa)
4. Według własnego upodobania uporządkuj od najlepszego do najgorszego: nutella, masło orzechowe, powidła śliwkowe, miód, dżem truskawkowy, serek kanapkowy (ulubiony smak).
masło orzechowe, powidła śliwkowe, miód, serek kanapkowy, dżem truskawkowy , nutella

5. Gdybyś miała taką możliwość, to czy cofnęłabyś się wstecz o pięć lat?
Tak
6. Twoja pierwsza myśl kiedy rano wstajesz z łóżka?
Co dziś zjem na śniadanie :)
7. Czy jest coś, na co poświęcasz zbyt dużo wolnego czasu, a powinnaś mniej?
Raczej chyba  nie
8. Za dziesięć lat widzę siebie i swoje życie...
Najlepiej  zarabiająca pani dietetyk w Lublinie
9. Gdy zimą wychodzisz na podwórko, czego nie może zabraknąć w twoim ubiorze?
Pomadki do ust, ciepłych rękawiczek, czapeczki,grubego , dużego komina , cieplutkiego płaszczyka i bucików ocieplanych
10. Najważniejszą rzeczą w twoim pokoju jest.
Laptop
11. Jakie ciasto jest twoim popisowym?
Szarlotka




I moje pytania
1. Ulubiony out fit zimą
2. Wieżowiec czy domek na wsi
3. Ulubiony program w telewizji
4. Woda mineralna czy coca cola
5. Owsianka, naleśniki, pancakes, kasza manna, jaglanka, omlet, wypiek, pudding ( na zimno), ryż na mleku
Uszereguj w kolejności ,które bardziej lubisz jeść  na śniadanie
6. Preferujesz aktywny tryb życia czy leżenie na kanapie
7. W najbliższym czasie pragnę odwiedzić...
8. Farbowałaś kiedyś włosy lub zamierzasz ?
9. Produkty , które od razu wrzucam do koszyka, kiedy jestem w sklepie spożywczym
10. Ulubione nadzienie do naleśników 
Nominuję 


Dziś sobota i pierwszy dzień ferii zimowych
Te ferie będą dla mnie owocne, bo od poniedziałku zaczynam prace.
Z tego powodu na blogu nie będzie zbyt wymyślnycb dań . Będę starała przyrządzać pyszne dania.
Nie martwcie się, że nie będę komentować wam postów. Oczywiści będę ,ale jak przyjdę do domu. ( Tak po 16 )


A dziś zaraz po śniadaniu pędzę na bezglutenowe zakupy a później pieczenie pierwszego domowego chlebka na zakwasie :)

Miłej soboty !


                         






16 komentarzy:

  1. Ja tu zawsze będę zaglądać chętnie <3 przepis na szarlotke ma mistrza <3 mam nadzieję , ze mimo wszystko odpoczniesz w ferie miłej soboty <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne przepisy, ale o otrębach gryczanych nie słyszałam. Z glutenem czy bez - grunt, że smacznie!
    P.S.Zostałam przez Ciebie drugi raz nominowana, czy po prostu zapomniałaś o poprzednim, bo odwlekałam odpowiedzi? : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj z mąki kukurydzianej robiłam nalesniki ze szpinakiem. Jest cudowna ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie pyszności! O jacie, kochana :)) Zazdroszczę! Nominowałam Cię do LBA i dziś też piekę chlebek :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dziś u Ciebie smacznie, i tyle przepisów! Kusisz śniadankiem, kusisz - uwielbiam szarlotkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Przepis na domowe masło chałwowe
      7 łyżek sezamu + 3 łyżki sezamu
      1 łyżka płynnego miodu
      1 łyżeczka jakiegoś syropu (u mnie z agawy)
      1 łyżka oleju sezamowego
      Miksujemy 7 łyżek sezamu, dodając: uprażone 3 łyżki sezamu, miód, syrop i olej. Masło robimy z przerwami, aż osiągniemy pożądaną konsystencje. Przechowujemy w warunkach domowych (jak ja) lub w lodówce (bardzo stwardnieje!).

      Usuń
  6. Dziękuję za nominację, jutro odpowiem na pytanka ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Będąc dzieckiem byłam bardzo silnie uczulona na gluten. Kiedyś Mama pokroiła mój bezglutenowy chleb nożem, którym wcześniej kroiła zwykły pszenny i wylądowałam w szpitalu z wysypką na całym ciele. Paskudna sprawa, na szczęście z tego wyrosłam, ale chyba nie do końca. W każdym razie ta dieta na pewno Ci nie zaszkodzi, a pewnie wręcz pomoże. Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję kochana za nominację :*
    Pycha jednym słowem ! To masełko *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam warzywne pasztety, w święta upiekłam z białej fasoli i przez kilka dni jadłam w większości właśnie ten pasztet :D jak tylko dorwę soczewicę w puszce upiekę sobie takie cudo :)
    dzięki za nominacje, odpowiem wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję bardzo :)
    Zobaczysz, ze jak już pójdziesz na studia, to wszystko nie będzie się wydawało takie straszne :P Taka kolej tych wszystkich rzeczy i wszystko jest tak uporządkowane, żeby móc sobie dać radę. A fajna atmosfera, super ludzie sprawiają, że te egzaminy nie są aż tak straszne. Z resztą myślę, że same w sobie też nie są takim diabłem strasznym jak to malują :P

    Ten pasztet mnie zachwycił :) Placki z ricotty też. No i skład szarlotki również :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś z Lublina? :D
    Dla mnie na plus z tymi przepisami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i też marzy mi się siłownia! :)

      Usuń
    2. Niestety nie jestem z Lublina ale zamierzam studiowac za rok na Uniwersytecie Przyrodniczym

      Usuń
  12. Odpowiedziałam na pierwszą cześć pytani od Ciebie :) na drugą część będzie trzeba poczekać :D to przez dużą liczbę nominacji :) Twoje propozycje dań nadal genialne czy z glutenem czy bez :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)