piątek, 17 stycznia 2014

79. Testuję kasztany jadalne / Potrójny LBA

Po wczorajszym debiucie z pieczonym jabłuszkiem postanowiłam zrobić je znowu ale w innej wersji - ugotowałam je na parze. Wyszło naprawdę pyszne i chyba lepsze od tego pieczonego.
Jabłuszko po ugotowaniu od razu wpadło do garnuszka gotującej się owsianki po czym zmiksowane z przyprawą korzenną. I wyszła mi tak płynna wersją szarlotki Dziś też po raz pierwszy w mojej owsiance wylądowały kasztany jadalne.
Są dwie metody na ich przygotowanie - upiec w piekarniku lub ugotować na parzę. Ja wybrałam tą drugą wersję. Mogę stwierdzić, że bardzo mi zasmakowały. Ich smak można porównać z batatami lub orzechami laskowymi. Ale każdy po ich spróbowani powie wam inaczej
Ale to nie koniec pyszności w dzisiejszym śniadaniu - dodałam do niego jeszcze AMARANTUSOWE MUSLI Z MELASĄ , SUSZONE MANGO , SEREK WIEJSKI I POSIEKANE NERKOWCE. I wyszła mi taka mała uczta




Owsianka na waniliowym mleku ryżowym z gotowanym na parze jabłkiem i przyprawą korzenna. Podane z gotowanymi na parze kasztanami jadalnymi, suszonym mango, serkiem wiejskim , posiekanym nerkowcami i amarantusowym musli z melasą 


Wczoraj na kolację wypróbowałam pieczony jogurt z przepisu Cathy. Ale trochę go zmodyfikowałam, bo zamiast mąki dodałam do niego otręby gryczane i dodatkowo ugotowaną marchewkę

Przepis:
- 3 łyżki otrębów gryczanych
- 150 g jogurtu
- ugotowana marchewka
- jajko
- cynamon

Wszystkie skladniki ze sobą połączyć. Umieścić w naczyniu do zapiekania i piec w piekarniku przez 30 min w 180 stopniach Celcjusza



Od trzech dni po zjedzeniu posiłku zawierającego jakieś ziarna miewam wzdęcia i boli mnie brzuch.
Obawiam się, że będę mieć nietolerancję glutenu. Dlatego na 2 tygodnie ograniczę produkty zawierające gluten na rzecz tych bezglutenowych. Najbardziej smucę się , że będę musiała zrezygnować z ukochanej owsianki :(  I na pewno muszę zrobić testy
Oczekujecie na blogu przez ten czas bezglutenowych dań



Zostałam potrójnie nominowana przez   Natalienatalia. 190Karoline Pomyslowa. Dziekuje bardzo ;*

Pytanie od Natalie
1. Moje ulubione zwierze to  kotek
2. Pastelowe róż czy może ostra czerwień ?
pastelowa róż
3. Jeżeli masło orzechowe to z ...
Rossmanna
4.Paznokcie maluję na ...
miętowo, burundowo, czarno  i fioletowo
5.Jakie 3 słowa opisują dziś Twój nastrój ?
szczęście, radość, spokój
6.Śpisz z misiem ?
Nie
7.Szpinak na słodko czy na wytrawnie ?
I tak i tak, bo lubię jeść szpinak w owsiance, jak i również na obiad z makaronem i serem
8.Śniadania w towarzystwie czy w samotności ?
w samotności
9.Jaką słodycz zagraniczną strasznie chcesz spróbować ?
Czekoladkę Reese's
10.Lubisz Zimę 
Tak
11.Ulubiony sklep odzieżowy ?
Ciężki wybór, bo strasznie ich dużo.
Ale najbardziej lubię H&M, Sinsay, Zarę i River Island




Pytania od natalia. 190

1. Czy i kto wie o istnieniu Twojego bloga?
Tak, Wie moja rodzina i niektórzy znajomi
3. Ostatnio poznany nowy smak/produkt?
Kasztany jadalne 
6. Czy chcesz, żeby nadeszła jeszcze zima, czy tęsknisz już za wiosną?
Zimę lubię, ale chciałabym już wiosnę
2. W ferie zimowe zamierzam...
podjąć pracę
4. Lektura szkolna, jaką lubię to...
Zbrodnia i kara
5. W najbliższym czasie chcę obejrzeć (film)...
Wkręceni
7. Najgorszy moment minionego roku...
chyba nie miałam takiego
8. Największe zaskoczenie minionego roku...
udało mi się wygrać swoje pierwsze zawody biegowe
9. Jestem dumna z siebie, bo...
codziennie rano z chęcią wstaję i bez żadnych wyrzutów sumienia biegnę do kuchni i przygotowuję pyszne śniadanie
10. Obowiązki, które wypełniam z chęcią to...
czytanie lektur
11. W najbliższym miesiącu postaram się...
przygotować bezglutenowe potrawy

1.Kawa z mlekiem czy bez?
z mlekiem
2.Mój ulubiony kolor to...
burgund
3.Moja ulubiona herbata to...
zielona
4.Za co lubisz szkołę?
za to że codziennie mogę spotykać moich przyjaciół
5.Czy masz najlepszą przyjaciółkę?
mam
6.Wprost nienawidzę...
kujonów i ważniaków, których jest bardzo dużo  w mojej klasie. 
7.Jadam mięso/nie jadam, bo...
Jem mięsko ale tylko drobiowe i cielęcinę, bo bardzo mi smakuje
8.Wpadam w histerię gdy...
za minutę muszę pisać sprawdzian z matematyki
9.Mój ulubiony deser to...
jogurt naturalny z otrębami i jabłkiem
10.Masz rodzeństwo?
Nie mam


I moje pytania
1. Książka, którą przeczytałam w przeciągu miesiąca
2. Ulubiony film zagraniczny
3. W najbliższym czasie planuję ....
4. Owoc, który kojarz mi się najbardziej z wakacjami i latem
5. Wkurzam się , gdy ...
6. Rano piję kawę czy herbatę ?
7. W mojej szafie mam najwięcej ...
8. Produkt, który planuję w najbliższym czasie kupić
9.Kolacja na słodko czy wytrawnie
10. Ulubiony dodatek do owsianki ..
11. Mięsożerna czy wegetarianka ?
12. . Miłego dnia :)

Nominuję 


A dziś ostatni dzień w szkole przed feriami.Później tylko błogie 2 - tygodniowe odpoczywanie.
O platanach na ferie opowiem wam jutro , bo jeszcze nie jestem do końca pewno, czy moje się udają 

Miłego piątku




15 komentarzy:

  1. Też mam kasztany w domu :) Zamierzam ugotować z nich jutro zupę.
    Jejku, ile pyszności u Ciebie... Aż nie wiadomo, od czego zacząć jeść!

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki za nominacje :) a sniadanie - prawdziwa uczta!

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja także jutro odpowiem na pytanka :):)
    aa ja nie mam kasztanów, i nie jadłam jeszcze ;x

    OdpowiedzUsuń
  4. ahhh, faktycznie uczta na śniadanie! ciekawa jestem tego musli amarantusowego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z moich ulubionych miseczek :) Napakowana przepysznie po same brzegi :) Wspaniałe śniadanie. Odpowiedziałam na 1 zestaw pytań od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna ta twoja miseczka ♥ fajnie ze opowiadasz o sposobie robienia kasztanow napewno dzieki tobie sie na nie skusze ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za odpowiedzi :)
    Ja pitole ! Ale napchana miska ! Chyba się kiedyś na taką do Ciebie wproszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję raz jeszcze za nominację! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak wiem wiem :D czytałam sobie w pracy hehhee już nawet stworzyłam nowego posta żeby pamiętać xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę moje ukochane suszone mango! Owsianka cud miód ;)
    Też moimi ulubionymi zwierzętami są koty, a i ja też nie mam rodzeństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mam nadzieję, że nie masz celiakii! to chyba najgorsze co mogłoby mnie spotkać - uwieram wszelkie ziarna i kasze.
    koty! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mam taka nadzieje. Bo kocham owsianke <3 :(
      Musze koniecznie w nastepnym tygodniu zrobic testy
      A na razie wykluczam z diety wszystkie produkty z glutenem

      Usuń
  12. Pyszne śniadanko :)
    Koty uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za nominację, odwdzięczam się tym samym :-)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)