środa, 15 stycznia 2014

77. Pieczony wielozbożowy klasyk z jajkiem i mnóstwem dodatków + pierwsza beztłuszczowa chałka

Dziś,dzięki maturzystom znowu mam wolny poranek. Ale ja nie lubię marnować czasu. Od razu wstałam i zaczęłam robić klasyczną wielozbożową owsiankę , bo zamiast płatków owsianych na mleku ugotowałam orkiszowe musli. U wielu osób na blogach widziałam owsiankę z jajkiem. Wreszcie nadeszła pora, że i u mnie znalazła się taka.
Jak ma być klasyczna owsianka to nie może w niej zabraknąć jabłek i cynamonu , dlatego takie dodatki dodałam  a od razu po ugotowaniu, potraktowałam moją owsiankę blenderem.
A dziś rano miałam ochotę na coś pieczonego. Ta pyszna owsianka wylądowała w piekarniku, a ja szybko pobiegłam do Polo Marketu po świeże bułeczki  na drugie śniadanko do szkoły i soczek

Jak przyszłam owsianka była już gotowa. Na koniec udekorowałam ja tylko ulubionymi dodatkami - mandarynkami, kremem z kaszy jaglanej, domowym masłem orzechowym, startą gorzką czekoladą Ritter Sport i ricottą z syropem z buraków cukrowych






Pieczone musli orkiszowe z jajkiem, jabłkiem i cynamonem. Podane z mandarynkami, ricottą z syropem z buraków cukrowych, startą gorzką czekoladą Ritter Sport, domowym masłem orzechowym i kremem z kaszy jaglanej 

Przepis:
- 60 g ulubionego musli
- szkl mleka
- jajko
- jabłko pokrojone w drobną kostkę
- cynamon 
+ ulubione dodatki

Musli ugotować na mleku do gęstości. Następnie dodać rozbełtane jajko i podgotować jeszcze przez chwilę . Następnie musli zdjąć  z ognia i zmiksować wraz z jabłkiem i cynamonem
Wszystko umieścić  w naczynku do zapiekania  i piec w piekarniku przez 25 min w temp. 180 stopni Celcjusza

Tak , jak wczoraj pisałam, postanowiłam zrobić swoją pierwszą chałkę beztłuszczową z przepis  . Ona jest po prostu pyszna. A najlepsza jest w niej kruszonka.
Ale jak to ja zmieniłam przepis i zamiast mąki pszennej dodałam mąkę owsianą




Na pewno wykorzystam ten przepis do zrobienia domowych drożdżówek


Przepis na pełnoziarnistą owsianą chałkę beztłuszczową :
- 90 g mąki pszennej
- 80 g mąki pełnoziarnistej
- 125 ml ciepłego mleka
- łyżeczka cukru trzcinowego
- 3 łyżki miodu
- 15 dag drożdży

Drożdże dodać do ciepłego mleka wraz z cukrem i łyżką mąki pełnoziarnistej. Zaczyn odstawić na 10 min do spienienia.
W tym czasie wymieszać pozostałe składniki oprócz białka. Dodać spienione drożdże , wymieszać i odstawić na 1h do wyrośnięcia.
W tym czasie przygotowujemy kruszonkę ( mieszamy ze sobą 2 łyżka mąki arachidowej, garść posiekanych orzeszków ziemnych i 2 łyżki jogurtu naturalnego. Musi wyjść masa przypominająca kruche ciasto. Kulkę zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki ).
Z wyrośniętego ciasta formujemy chałkę, smarujemy ją białkiem i kruszymy kruszonkę.
Piec w piekarniku przez 25 min w 180 stopniach


Wczoraj byłam też na drobnych zakupach i wreszcie zdobyłam wymarzone produkty




Kasztany jadalne, mleczko kokosowe, milka stary i suszone mango



A dziś tylko pięć lekcji , które szybko miną, A po lekcjach idę się pytać o pracę, bo podobno ma zwolnić się miejsce i będę rozdawać ulotki. Według mnie żadna praca nie hańbi , więc po raz drugi chcę rozdawać ulotki przez 6 h dziennie. Ale , myślę że dam radę

Miłej środy !




14 komentarzy:

  1. Super ze się zdecydowałas mam nadzieję ze smakowalo. A przepis na chalke z chęcią wybrobuje <3 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta owsianka jest jeszcze lepsza niż z białkiem ubitym i bardziej kremowa :)

      Usuń
  2. Prawdziwa uczta! I ta chałka <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowa chałeczka *.*
    Podziel się starsami ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ile dodatków! i tak dużo mandarynek <3

    OdpowiedzUsuń
  5. może zechcesz nawiedzić moją kuchnię i mi takie pyszności wyczarować? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna owsianka! Dawno nie robiłam pieczonej...
    Suszone mango porywam ♥
    Dziękuję za nominację w LBA! Dzisiaj odpowiedziałam na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezentuje się znakomicie ;)
    Uwielbiam suszone mango!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjna ta owsianka! Tyle dodatków, te mandarynki wokół - cudo!
    A na drugie śniadanko taką chałkę bym skosztowała, tym bardziej, że dziś nic na uczelnię nie wzięłam do jedzenia i w brzuchu mi na ostatnich zajęciach burczało aż! ;)
    Udane zakupy widzę!

    OdpowiedzUsuń
  9. *na pytania odpowiem jutro
    A tortille kupiłam w Biedronce, wersję pełnoziarnistą ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak łaaadnie i przepysznie ozdobiona! *.* :))
    Jutro pojawią się odpowiedzi, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ma nic lepszego niż zdrowsza wersja chałki! ;)
    pychota <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie zgrałyśmy się dzisiaj ze smakami :) Pysznie u Ciebie :)

    Liczę na to, ze w końcu ktoś mi dobrze opisze jak smakują kasztany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W piątek ci opiszę, bo będę je testować w owsiance :)

      Usuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)