wtorek, 14 stycznia 2014

76. Na leniwy poranek ? Piekę potrójnie ryżowe pancakes + podwójny LBA

Jejku, jak ja kocham kocham takie dni, kiedy nie musisz rano się spieszyć. Powoli wstajesz, robisz poranną gimnastykę i prędko lecę do kuchni by upiec ulubione i wyczekiwane od dłuższego czasu pancakes, na które czasu nie mam kiedy idę do szkoły, ale kiedy ma się wolny dzień ( bo przecież nie opłaca się iść do szkoły na 2 lekcje chemii :D). Patelką wreszcie się ucieszyła , że o niej nie zapomniałam .
Pancakes są potrójnie ryżowe. A wynika to z tego , że do tych pancakes użyłam mąkę z ryżu brązowego , którą wymieszałam z gęstym i lekkim jak piórko otłuszczonym jogurcie greckim z moją ukochaną przyprawą korzenną, o której nie mogłam zapomnieć w tak zimne poranki i która jest dla mnie symbolem zimy. Ale najważniejsze , że do tych placuszków dodałam jeszcze namoczone przez całą noc w waniliowym mleku ryżowym - płatki z ryżu brązowego. I w moim placuszkach zawsze musi zagościć jakiś owoc a dziś były to pyszne i słodziutkie truskawki wyciągnięte z czeluści zamrażalki.
A na końću te pyszne , czerwone placuszki polałam czekoladowym sosem na bazie mleczka w proszku i karobu. A wisienką na górce placuszków było domowe masełko orzechowe




Potrójnie ryżowe pancakes na bazie płatków z ryżu brązowego  i mąki z ryżu brązowego z waniliowym mlekiem ryżowym, otłuszczonym jogurtem greckim, truskawkami i masłem orzechowym. Polany czekoladowym sosem z mleka z proszku i karobu


Przepis:
- 2 łyzki mąki z ryżu brązowego
- 4 łyżki płatków z ryżu brązowego
- mleko do zalania płatków
- 1/ 3 kubeczka otłuszczonego jogurtu greckiego
- łyżeczka przyprawy korzennej
- 1/ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- truskawki
- 2 białka

+ czekoladowy sos
- łyżeczka karobu
- łyżka mleka  w proszku
- 2 łyżki wrzącej wody


Płatki zalać mlekiem do ich wysokości i odstawić na całą noc. Rano dodać do nich mąkę , jogurt grecki, przyprawę korzenną , proszek do pieczenia i truskawki. Wszystko wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy na placuszki. Placuszki smażyć do dobrze rozgrzanej patelni teflonowej. Podawać z czekoladowym sosem i ulubionymi  dodatkami. 


Jak pewnie zauważyliście zrobiłam zakładkę z przepisami z tygodnia słodkości w zdrowym wydaniu. Możecie tam zaglądać, jeśli będziecie mieli ochotę :)

Wczoraj po raz pierwszy zostałam nominowana do LBA i to podwójnie przez  Wiktorię i    Karolinę. Dziękuje wam bardzo


Pytania od Wiktorii

♥  Ulubiony aktor...  
Dużo ich , ale chyba najlepszy to Leonardo di Caprio

♥ Nie wyobrażam sobie poranka bez...

Bez pysznego i zdrowego śniadania

♥  Sport to dla mnie...
To pewna część życia i uzależnienie

 ♥ Najszczęśliwsze wspomnienie...
Wakacje 2 lata temu i spotkanie pewnego chłopaka ...

♥ Bajka z dzieciństwa, do której mam sentyment...
Chyba Smerfy :D

♥ Smak, którego nigdy nie zapomnę...

♥ Najbardziej boję się...
Przyszłości

♥ Najczęściej chodzę spać i wstaję o godzinie...

Chodzę spać ok 22: 30 i wstaję ok 6 
♥ Bloguję od...
 5 grudnia  2012
♥ Ulubiony zapach...
świeże truskawki
♥ W najbliższym czasie zamierzam ugotować...

Oj długa jest ta lista. Dziś robię domową beztłuszczową chałkę :*

Pytania od Karoliny
Ulubiona część garderoby to ...
Bluzka
-Moje motto brzmi...
nie mam ulubionego motta

-Jeśli herbata to...
zielona

-Ulubiony dodatek to owsianki...
Dużo ich.
W zimę chyba przyprawa korzenną, czekolada gorzka i mandarynki
a latem borówki amerykańskie, truskawki, maliny i brzoskwinie ufo

-Najczęściej piszę posty (pora dnia)...
Rano
-Ulubiony autor książek...
Stephen King

-Miejsce , które odwiedzam z przyjemnością ...
Galeria handlowa

-Cieszę się na ...
nadchodzące ferie zimowe

-Prowadząc bloga nauczyłam się... 
robić pyszne dania

-Zawsze mam czas na ... 
uprawianie sportu


-Cecha , którą chciałabym w sobie zmienić ... 
Śmianie się z każdej rzeczy


Nominuję

Dziewczyny pytania do Was

Ulubiony przedmiot Szkolny
Danie, które było zmorą dzieciństwa
Ulubiony dyscyplina sportu
Rzecz, z którą zaprałabym na bezludną wyspę
Najlepsze wspomnienie z ostatnich wakacji
Kosmetyk, z którym się nie rozstaję 
Plany na nadchodzące ferie zimowe
Najlepsze danie, które zrobiłam od kiedy prowadzę bloga
Ulubiona forma spędzania wolnego czasu
Jesz słodycze ? Jakie?



Wczoraj dostałam z matematyki 4 ( choć brakło mi tylko 1 pkt do piątki, ale u mnie już tak jest)Tak jak pisałam wczoraj w moje szkole są matury. Dziś miałabym na 4 lekcję, ale przecież nie opłaca się iść do szkoły tylko na 2 lekcje. Kochana mamusia pozwoliła mi zostać dziś w domu. Dlatego rano mogłam pozwolić sobie na pieczenie ulubionych placuszków. 
W tym tygodniu nareszcie nie muszę uczyć się na żaden przedmiot. Będę miała dużo wolnego czasu, który owocnie wykorzystam. Na pewno za 2 dni skończę czytać lekturę. A dziś piekę domową beztłuszczową chałkę i wyruszam w miasto w poszukiwaniu jakiejś fajnej pracy na ferie i nie będzie to moja pierwsza praca, bo w wakacje już rozdawałam ulotki. Myślę, że coś znajdę :)

Miłego Wtorku



12 komentarzy:

  1. Gratuluję <3 ale pyszne :] !

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm ciekawi mnie ta beztłuszczowa chałka :) też będę musiała kiedyś zrobić jakąś bo przybieram się i nigdy nie wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też ostatnio miałam zabrać się za tą chałkę, ale przez moje roztrzepanie zapomniałam kupić drożdży :)
    dzięki za nominację, odpowiem jutro! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za placuchy ! Dzięki za nominację :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ryżowo! Takich jeszcze nie jadłam! :)
    Dziękuję za nominację, jutro odpowiem!
    DiCaprio też kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ryżowe placki, mniam! Dziękuję bardzo za nominację : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie u Ciebie : ) Dzięki za odpowiedzi :) I za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za nominację, postaram się wkrótce odpowiedzieć :)
    Oo zazdroszczę, że mogłaś zostać w domu, też bym tak chciała! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję bardzo za nominację :* Odpowiem na pewno w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. na sport zawsze trzeba znaleźc czas, zgadzam się! bo co innego tak poprawi humor i jeszcze będzie korzystne dla nas? ;)
    leniwy poranek we wtorek? nonono!

    OdpowiedzUsuń
  11. mm pycha uwielbiam w leniwe niedziele robić sobię górę pancakes'ów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam na nazwisko Pomysłowa :D

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)