piątek, 10 stycznia 2014

72. Dwie cudowne słodkości w słoiczkowym śniadaniu

Wczoraj wieczorem po raz enty miałam dylemat, co dziś miałam zrobić na śniadanie. Spojrzałam do mojej szafeczki z pysznościami a tam 2 puste słoiczki - po domowym dżemie wiśniowymi i maśle migdałowym. No i w końcu trzeba było je wykorzystać do śniadania.
Dlatego dziś kolejne słodkości tym razem w słoiczkach

Pierwszą slodkością były moje ukochane lody, które za raz po sorbetach są moimi ulubionymi. Mają wiórki czekolady i są pyszne. Chyba każdy się domyśla o co chodzi - oczywiście o lody straciatella, ale w owsiankowym wydaniu. Ale nie są to takie zwykłe lody straciatella. Są podwójne bananowo - wiśniowe ( w składzie mają muller milk banan - wiśnia i oczywiście kawałki banana i wiśni)



Drugą slodkością będzie produkt, którego w normalnej postaci jeszcze nigdy nie jadłam, ale ciekawiło mnie bardzo jak smakuje .Jest lekko orzechowa, sezamowa i może być też waniliowa i czekoladowa - chodzi oczywiście o chałwę.
Ale ta chałwa oczywiście nie jest tłusta, tylko lekka , przede wszystkim domowa, zdrowa na bazie tahiny i kaszy jaglanej, przyprawy korzennej i mandarynki


W śniadaniu nigdy nie oszczędzam na owocach , dlatego jeszcze wycisnęłam sobie świeży sok z pomarańczy  i grejpfrutów





Owsianka a'la wiśniowo - bananowa straciatella na jogurcie greckim w słoiczku po dżemie wiśniowym / Jaglanka a'la mandarynkowo - korzenna chałwa w słoiczku po maśle migdałowym, świeży sok z grejpfrutów i pomarańczy


Przepis na owsiankę a'la wiśniowo - bananowa straciatella
- 100 g jogurtu greckiego
- 100 ml muller milku wiśnia - banan
- 30 g płatków owsianych
- banan pokrojony w drobną kostkę
- wiśnie
- 2 kostki gorzkiej czekolady startej na tarce

Wszystkie składniki wymieszać w słoiczku. Dokładnie wstrząsnąć i schłodzić przez całą noc w lodówce.



Przepis na jaglankę a'la mandarynkowo - korzenna chałwa

- 3 łyżki kaszy jaglanej
- 100 ml mleka
- łyżka tahini
- mandarynka
-łyżeczka przyprawy korzenneja

Kasze ugotować w mleku do gęstości  i umieścić w słoiczku. Dodać pozostałe składniki . Dokladnie wymieszać . Schłodzić przez całą noc w lodówce

Kasza jaglana na salonach



Matmę mam już za sobą . Myślę że nie było aż tak źle ( pomijając fakt, że każda osobą, która miała tą samą grupę co ja miała inne rozwiązania ).

Dziś ciąg dalszy szkolnej rzeczywistości ( po raz pierwszy będziemy na biologi rozwiązywać zadania typowo maturalne a na deser teścik ze znajomości Lalki )

Ale przecież będzie dobrze . Co nie ? Bo dziś piątek, początek weekendu.

Jutro pewnie będą jakieś zakupy ( na 100% muszę kupić mleczko kokosowe i mąkę kokosową, bo kuszę mnie już od dawna)

A popołudnie spędzę w kuchni na pieczeniu kolejnej partii granoli ( tak to jest kiedy nie umiem się oprzeć domowej granoli :D. Oczywiście pochwalę się wam ją jutro

Miłego piątku :)

11 komentarzy:

  1. Dwa słoiczki, prawdziwe ucztowanie! Ja bym jadła łyżeczkę z jednego, a potem z drugiego, na zmianę. ;) Nie wiem, który lepszy...
    Na pewno masz dobre rozwiązania z matmy, mówię Ci! :)
    Będzie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez sie nie umialam zdecydowac od ktorego zaczac i robilam wlasnie tak jak ty napisalas :-)

      Usuń
  2. miałabym problem, którą wersję wybrać ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie pyszne. Ja jako pierwszą spróbowałabym bananowo-wiśniową :D
    Zawsze będę się zachwycać Twoją kreatywnością i pomysłami, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mozesz sie ze mna podzielic , lub odrazu oddac obydwa sloiczki ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj pysznie tu c: Dobrze, że już weekend, wszyscy wypoczną. A zakupy też jutro robię :))

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ sobie dogodziłaś od rana ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowitości-tylko podobno płatki owsiane trzeba przeprażyć na suchej patelni aby pozbyć się tzw. surowości-spróbuję tylko z przeprażonymi płatkami-a kasza jaglana napewno w tej wersji pychota,zresztą w każdej jest pyszna-pozdrawiam ewa

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)