niedziela, 29 grudnia 2013

60. Makówki w formie jaglano - owsianych kluseczek

Widziałam przez te parę dni dużo przepisów na blogach z wykorzystaniem masy makowej w formie kluseczek. Ale ja chciałam dokonać swojego wyczynu i powstał mój przepis na kładzione kluseczki makowo - owsiano - jaglane. Były wybornie pyszne. Ale jak to ja musiałam jeszcze dodać jakiś akcent orzechowy i dziś zostało wylosowane masło migdałowe. Kluseczki dzisiejsze nie gotowałam na zwykłym mleczku ale domowym mleku z orzechów włoskich. Mam duży zapas tych właśnie orzechów i powoli muszę zacząć go opróżniać. W najbliższych dniach planuję zrobić moje koleje masło orzechowe, ale tym razem z orzechów włoskich.
Do dzisiejszego śniadania wypiłam jeszcze moją nową zdobycz - kawę INKĘ POMARAŃCZOWO - WANILIOWĄ . Jest pyszna *_*




Makowo - jaglano - owsiane kluseczki kładzione na domowym mleku z orzechów włoskich z masłem migdałowym i mandarynkami. Kawa Inka waniliowo - pomarańczowa


Przepis
- 30g mąki jaglanej
- 30 g mąki owsianej
- sok z 1/2 pomarańczy
- jajko
- 300 ml mleka
+ dowolne dodatki
Wszystkie składniki oprócz mleka wymieszać. Mleko zagotować. Następnie ciasto kłaść łyżeczką i chwilę podgotować. Podawać z ulubionymi dodatkami



Wczoraj byłam na zakupach i zaopatrzyłam się w 3 nowe produkty






Suszone kwiaty lawendy




Mąkę z orzechów włoskich



Chrupiące musli z melasą



Będzie bardzo dużo przepisów z tymi produktami :D


A dziś jest piękny dzień, bo wreszcie przyjeżdża moja mama. Tak bardzo już za nią tęskniłam. Była ostatnio na moich urodzinach i to tylko na 1 dzień i wtedy nie zdąrzyłam się nią nacieszyć. Ale teraz zostanie na tydzień. Wreszcie będziemy mogły sobie porozmawiać , spędzić mile czas, coś razem upichcić.

Niech te chwile trwają jak najdłużej ...... *_*

12 komentarzy:

  1. O, ja też lubię tą Inkę :)
    Miłego dnia z mamą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rób, rób to masło z orzechów włoskich, bo jest przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł !
    Patrz a mnie ta Inka w ogóle nie smakowała :<

    OdpowiedzUsuń
  4. już wielbię tą inkę <3 _ <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygująca ta inka. Gdzie ją dostałaś?
    Śniadanie świetne ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sklepie społem ale myślę że w marketach typu real, tesco też powinna być :)

      Usuń
  6. Super, że mama przyjeżdża. Widac, że tęsknisz za nią :)
    Jak zrobiłaś mleko orzechowe?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. orzechy zalałam wodą i moczyłam przez 2 dni ( co ok 12 h trzeba wymieniać wodę ). Następnie odcedzić orzechy i nalać 3 szkl wody i zmiksować. Odcedzić przez sitko. Te namoczone orzechy możesz wykorzystać np. do twarożku z orzechów włoskich

      Usuń
  7. Miłego czasu z mamą. Widać, że tęsknisz za nią. Ja nie wyobrażam sobie codzienności bez mojej.
    Jak smakują te płatki? Widziałam je parę razy i zawsze chciałam je kupić, jednak mam pewne opory :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuj, kupuj te musli są przepyszne i mega chrupiące. Opłacało się wydać te 9 zł :)

      Usuń
  8. ale przepyszne to musi być! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ulala, ja chyba upiekę niedługo pieguska z wykorzystaniem masy makowej, bo też mi zalega w lodówce. ; D

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)