sobota, 28 grudnia 2013

59. Fioletowe usta, żółty serniczek, masło słonecznikowe i nowe uzależnienie :)

Czy u wszystkich w święta był sernik ? U mnie właśnie nie . No a ja tak kocham to ciasto, ale również kocham owsianki. I jak tu udogodzić człowiekowi ? Po prostu zrobić owsiankę sernikową. Ale nie może być to najzwyklejsza owsianka, ale oczywiście świąteczna. Lubicie mieć również fioletowe usta po jagodach ? To dodajcie do owsianki jeszcze jagody ( oczywiście trzeba skorzystać z zapasów) i mamy wszystko co najlepsze w małej miseczce.






Pieczona świąteczna fioletowa owsianka z borówkami amerykańskimi podana z domowym masłem słonecznikowym 


Przepis:
- 60 g płatków owsianych
- 1/ 2 szkl mleka
- dużo przyprawy korzennej
- 125 g serka homogenizowanego
- białko
- 1/ 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki mieszamy razem . Umieszczamy w naczyniu do zapiekania i pieczemy w piekarniku 30 min w 180 stopni.


Kolor fioletowy

Świąteczna Tęcza Smaków 3

Każdy z was chyba kocha masło  orzechowe , ale czy próbowaliście już masło słonecznikowe ?
Jeśli nie to najwyższa pora to zmienić, bo jest ono jeszcze lepsze niż tradycyjne masło z orzeszków ziemnych

 


Przepis
- 100 g ziaren słonecznika
- łyżeczka cynamonu

Słonecznik prażymy na patelni. Następnie przekładamy do młynka do kawy i miksujemy aż masło stanie się płynne ( uwaga trzeba robić przerwy, bo urządzenie się nie przegrzało )


Nie macie pomysłu na śniadanie lub po prostu naszła was ochota na coś słodkiego po południu. Albo po prostu nie wyobrażacie sobie kolacji bez twarożku ( TAK JAK JA <3). Ten przepis jest dla was - czyli żółty serniczek na bananowo - pierniczkowo - jaglanym spodzie




Przepis:

Spód
- 2 łyżki płatków jaglanych
- łyżeczka przyprawy korzennej
- 1/2 rozgniecionego banana

Wszystkie składniki wymieszać i włożyć na dno kokilki

Masa serowa:
- 150 g serka homogenizowanego
- jajko
- łyżeczka budyniu waniliowego
- łyżeczka syropu z agawy

Wszystkie składniki połączyć i położyć na spód.
Piec  w piekarniku przez 30 min w 180 stopniach Celcjusza
Podawać z dżemem pomarańczowym i oprószyć cynamonem

Inspiracją był oczywiście serniczek teenager


Kolor żółty
Świąteczna Tęcza Smaków 3


Kasza jaglana na salonach



Chyba każdy ma już uzależnienie od masy makowej, bo po prostu jest pyszna. Ale można też zrobić ją w zdrowszej wersji tak jak ja i skorzystać z przepisu      July G   . Ta masa makowa jest po prostu boska i na pewno zrobię ją nie raz. :)






12 komentarzy:

  1. Uwielbiam masło słonecznikowe - jest obłędne!
    Cudnie Ci się ta owsianka upiekła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie tez nie było sernika - za dużo innych ciast. Za to w drugi dzień Świąt wybrałyśmy się z Mamą do Cioci, która zawsze robi przepyszny sernik. Robiła! Bo w tym roku zrezygnowała z niego na rzecz innych ciast. Na szczęście dostałam kawałek sernika zachowany specjalnie dla mnie od mojej przyjaciółki. :)
    Śniadanko cudowne. Marzą mi się jagody!
    Nie jestem uzależniona od maku, absolutnie! (idę do kuchni po jeszcze jeden kawałek makowca)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie serniki piecze się na Wielkanoc :) Teraz były pierniki, makowce i keksy.
    Serniczek z jagodami, ależ to musiało być pyszne!
    Masło słonecznikowe ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniczek na święta był, ale i tak z chęcią bym się skusiła na tę owsiankę sernikową! :)
    A masło słonecznikowe - hmm pycha :3

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie sernik to obowiązek ! Więc był :)
    Bardzo ładny nagłówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. serniczkowa owsianka bardzo do mnie przemawia! i jeszcze to masełko <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobną masę makową robię ja :3
    Jej, ile dziś pyszności nam pokazałaś! Widzę nowy wygląd bloga... super:)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie jadłam masła słonecznikowego, chyba czas najwyższy to zmienić. ; D

    OdpowiedzUsuń
  9. Masło słonecznikowe jest świetne. W wersji na słodko i słono :)Tyle propozycji dziś dodałaś, że nie wiadomo co wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To nie współpraca :D hehe Anielskie Przysmaki mnie nie chcą :D Wolą mnie jako swojego Dobrego Duszka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. obie propozycje dodaję do akcji :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)