piątek, 27 grudnia 2013

58. Makówki w formie trufli

Została się wam jeszcze masa makowa i nie wiecie co z nią zrobić?
To właśnie jest odpowiedni moment by zrobić jaglane trufelki a'la makówki. Uwielbiam makówki , bo jest to mój ulubiony deser świąteczny i stoi na pierwszym miejscu wraz z moczką i pierniczkami.  No ale bo tym świątecznym ucztowaniu chciałam zrobić coś prostego , ale przypominającego mi o tych potrawach, więc wieczorem zrobiłam takie trufelki , które są proste w przygotowaniu  a rano cieszyć się słodkim deserem.




Jaglano - owsiane trufelki a'la makówki z masą makową , karobem , suszoną żurawiną, jagodami goji, migdałami i nerkowcami


Dziekuję    teenager  ze ten cudny pomysł na te trufelki, które zostały zrobione trochę inaczej niż moje , ale bazowałam na ich przygotowaniu
Przepis
- 2 łyżki kaszy jaglanej
- 4 łyżki płatków owsianych
- szkl mleka
- karob lub kakao ( dowolna ilość)
-masa makowa ( dowolna ilość)
- nerkowce i migdały
- syrop z agawy
- suszona żurawina i jagody goja

Kaszę, płatki i karob ugotować na mleku do gęstej konsystencji. Następnie dodać pozostałe składniki. Poczekać aż masa ostygnie. Następnie zwilżonymi dłońmi formować trufle i włożyć na noc do lodówki. Smacznego

Kasza jaglana na salonach



Święta, święta i po świętach. Co roku te wspaniałe chwile szybko mijają. Ale są to najwspanialsze chwile z moimi bliskimi ( choć nie z wszystkimi - MAMO TĘSKNIE <3). I trzeba na nie czekać znowu cały rok. Ale znowu zaczynam odliczać dni do następnych.
A dziś już "normalny" dzień . Zaczynam już powoli uczyć się do szkoły. Wiem , wiem że to trochę za wcześnie , ale mam tyle materiału do opanowania , że w jeden czy 2 dni nie nauczyłabym się tego ( MOJA KOCHANA BIOLOGIA <3). Ale będą dziś też cudowne chwile , bo wraz z przyjaciółką wybieramy się do kina na Hobbita. Ale to nie wszystko bo po filmie planujemy wybrać się na zakupy i chciałabym wybrać się z nią do mojego ulubionego sklepu bio, bo chciała wybrać sobie coś zdrowego no i nie mogłam jej odmówić. Wypatrzę dla niej coś dobrego a przy tym i ja zaopatrzę się w coś nowego :)

4 dni do Sylwestra :*





9 komentarzy:

  1. O tak, te trufelki to naprawdę rewelacyjne rozwiązanie na wykorzystanie masy makowej. Śliczne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sprawa z takimi trufelkami ! Uwielbiam mak <3

    OdpowiedzUsuń
  3. to musi być przepyszne! Chyba się uzależniłam od maku... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na Hobbicie byłam wczoraj. Czeka Was dobrze spędzone 3 godziny ;)
    Świetny pomysł z tymi kuleczkami. Wyglądają ślicznie *_*

    OdpowiedzUsuń
  5. genialny pomysł, bo owa masa makowa zalega mi nieco w lodówce. ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie nie ma opcji na to, żeby masa makowa została :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)