środa, 22 stycznia 2014

84. Kokosowa nocna ryżanka z jajkiem, domowe bezglutenowe drożdżówki i pieczona dwu warstwowa gryczanka

Kiedy kończy ci się słoiczek po maśle orzechowym, tahini , dżemie lub innym tego typu produkcie od razu masz ochotę na słoiczkowe śniadanie. Ze mną było tak samo kiedy skończył mi się słoiczek po domowej tahini ( który kiedyś miał w sobie masełko orzechowe z Lidla <3). No i dziś na śniadanie zrobiłam pyszne i delikatne a przede wszystkim bezglutenowe płatki ryżowe.
Ale jak to u mnie musi być pyszne nadzienie w środku . Dlatego oprócz zwykłego mleka do gotujących się płatków ryżowych dodałam jeszcze mleczko ryżowe. Mogliście czuć ten zapach podczas gotowania <3 . Ale to nie koniec przyjemności w moim śniadaniu , bo po raz pierwszy do płatków ryżowych trafiło jajeczko , które nadało im kremowej konsystencji i ślicznego kolorku.
W moim śniadaniu muszą być zawsze owoce , dlatego ugotowane płatki przedzieliłam na połowę i do jednej dodałam świeże truskaweczki a do drugiej suszone banany. A te części przedzieliłam w słoiczku domowym kremem pierniczkowym

Ale tych dodatków było mi mało dlatego na samą górę powędrował chałwowy jogurt grecki


Takie zimne śniadanie jest idealne na przywitanie oficjalnie PANI ZIMY :*








Kokosowa nocne płatki ryżowe  w słoiczku po tahini z mleczkiem kokosowym , jajkiem, truskawkami, suszonymi bananami, domowym kremem pierniczkowym oraz chałwowym jogurtem greckim*

* jogurt zmieszany z domowym kremem chałwowym


Przepis:
- 60 g płatków ryżowych
- szkl mleka ( u mnie ryżowe waniliowe)
- 100 ml mleczka kokosowego
- jajko
- słoiczek

+ dowolne dodatki


Mleko zagotować, dodać do niego płatki ryżowe i gotować do gęstości. Następnie dodać mleczko kokosowe i gotować ponownie do gęstości . Na końcu dodać jajko i chwilę podgotować.
Umieścić  w słoiczku z dowolnymi dodatkami i włożyć na noc do lodówki



Wczoraj przez ulewę znowu nie byłam w pracy. Ale ja jestem taką osobą , która nie lubi się nudzić dlatego postanowiłam przygotować sobie jakieś domowe słodkości i wczoraj przypadło na domowe kukurydziane drożdżóweczki z pysznymi owocami i jaglaną kruszonką




Przepis
na ciasto :
- 1 , 25 szkl mąki kukurydzianej
- 50 ml ciepłego mleka
- jajko
- łyżeczka stopionego masła
- 1/ 2 łyżeczki suszonych drożdży
- łyżka cukru trzcinowego

na kruszonkę
- łyżka mąki jaglanej
- łyżka  jogurtu greckiego
- łyżeczka cukru trzcinowego
  + dowolne owoce
( u mnie banan , borówki amerykańskie i truskawki

Mąkę przesiać, następnie dodać pozostałe składniki i wyrabiać drewnianą łyżkę prze ok. 10 min do dość twardej konsystencji . Zostawić pod przykrycie na 1h do wyrośnięci. Po tym czasie kulkę podzielić na 3 części i pozostawić na 15 min do wyrośnięcia. W tym czasie robimy kruszonkę.
nNPo upływie czasu w drożdżówkach zrobić zagłębienie , włożyć owoce i pokruszyć kruszonkę. Boki posmarować mlekiem. Piec 20 min w 180 stopniach Celcjusza



Wczoraj byłam u lekarza w sprawie moich trawiennych problemów. Nie dostałam jeszcze dokładnej odpowiedzi. Pani doktor kazała mi przez 3 tygodnie wyeliminować gluten z jadłospisu i dostałam jakieś tabletki na poprawę materii. A po tym czasie mam zgłosić się do kontroli i dalej dopiero się okarze
  
No i żeby to uczcić zrobiłam sobie pyszną kolację - pieczoną jagodowo - malinową gryczankę





Przepis:
- 60 g  płatków gryczanych
-mleko do zalania płatków
- łyżka jogurtu 
- maliny
- jagody
- karob


Płatki gryczane zalać mlekiem i pozostawić na ok 1h . Po tym czasie dodać jogurt  i podzielić na 2 cześci. Do jednej części dodać jagody a do drugiej maliny i ułożyć w naczynku do zapiekania .Wierzch posypać karobem  i piec w 180 stopniach przez 30 min.



Dziś dzień dziadka . Pamiętacie o waszych kochanych dziadkach ? Ja tak i za raz po pracy wręczę prezent i może coś słodkiego upiekę specjalnie dla dziadka, bo oprócz ma podwójne święto - urodziny i dzień dziadka


Mam nadzieję że dzisiejszy dzień będzie lepszy od wczorajszego , bo w końcu zima odwiedziła i Piekary Śląskie

Miłej środy





14 komentarzy:

  1. Te drożdżóweczki są świetne! :D Wyglądają jak ciasteczka!
    A ten wypiek w 'moim' kubku :D Chyba przyda mu się szorowanie :) Same pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam że pęknie podczas pieczenia ale chyba wszystkie miseczki i kubeczki z Ikei są robione z grubej warstwy ceramiki i nie pękają w piekarniku :)

      Usuń
  2. cały dzień na słodko! a myślałam, że jestem jakimś odstępstwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokos, banan, chałwa no połączenie idealne :D

    Ciasteczka, a raczej drożdżówki idealne do zabrania do torby i wyruszenia w świat. Pycha :)

    Miłego dzionka :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ryżanka - fajna nazwa. :) Przypomniałaś mi, że mam słoik po maśle z Lidla właśnie i muszę go wykorzystać jakoś.
    Same pyszności. Taka gryczanka by mi się przydała dziś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten jogurt chałwowy mnie woła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ah nasi kochani lekarze... Najpierw eliminacja, potem badania. Czasem mam wrażenie, że dokształcanie się jest im obce i zatrzymali się na tym co wyczytali z książek napisanych 50 lat wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepiej <3 Z jajkiem idealnie i ten drugi przepis mistrz wogóle wszystko świetne <3 doi mnie tez juz zima przyszla :) !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chcę ten słoiczek wraz z zawartością ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U ciebie takie pyszności! ;D
    Też wyeliminowałam gluten, jak na razie jest dużo lepiej. Tylko niestety mam też uczulenie na grykę ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszulka ze Stradivariusa. Też odrzuciłam gluten. Jest o wiele lepiej. Natychmiast przestał mnie boleć brzuch i powoli odchodzą inne dolegliwości ;)

      Usuń
  10. lekarze pewnie teraz sceptycznie podchodzą do osób, które podejrzewają u siebie tą nietolerancją,ale dobrze, że w ogóle okazała zainteresowanie :)

    porwałabym takie drożdżówkowe ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę była zainteresowana , ale powiedziała mi że jakbym nawet miała celiakę to od urodzenia . A przecież ona może się objawić w każdym momencie życia co nie ?

      Usuń
  11. Nabrałam ochoty na tahini : ) Drożdżóweczki też super!
    P.S. Pytałaś o mleko - używam Alpro

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)