wtorek, 31 grudnia 2013

62. Na pożegnanie - pieczone makowe płatki ryżowe

Tak, tak rok  2013 już powoli się z nami żegna. Z okazji końca 2013 chciałam zrobić takie danie, które jeszcze nigdy nie pojawiło się na moim blogu. A jako te danie wybrałam płatki z ryżu brązowego. Ale nie są to zwykłe płatki ugotowane na mleku. Owszem najpierw ugotowałam te płatki, ale później zapiekłam je w piekarniku. Ale nie mogło obejść się bez dodatków. Po ugotowaniu tych płatków, wymieszałam je z masą makową, które już mi się skończyła. W moim śniadaniu nie mogło zabraknąć owoców. Owoce znalazły się na spodzie miseczki wraz z korzenno - miodową ricottą.
Jakie to było pyszne ....





Pieczone płatki ryżowe z masą makową na korzenno - miodowo - ricottowo- mandarynkowym spodzie 


Inspiracją były pieczone płatki ryżowe od  Ash


Przepis:
- 70 g płatków ryżowych
- szkl mleka
- masa makowa

Płatki ugotować na mleku do gęstości . Następnie wymieszać z masą makową


Spód:
- 4 łyżki ricotty
- 3 mandarynki ( u mnie klementynki)
- łyżeczka przyprawy korzennej
- łyżeczka miodu

Wszystkie składniki wymieszać oprócz mandarynek, które umieścimy na górze ricotty.
Ricottę umieścić na dnie naczynia do zapiekania. Następnie dodać mandarynki. A na samym końcu dodać ugotowane płatki ryżowe. Wszystko zapiekać w piekarniku 20 min w 180 stopniach


Tak dziś Sylwester. Ostatni dzień w roku i dzień składania sobie życzeń noworocznych





Kochani życzę wam by ten nadchodzący rok 2014 był o wiele lepszy od poprzedniego. Dlatego wczoraj wymyśliłam specjalnie dla was życzenia

Nowy Rok to , jak zwykło się mówić,
dobra okazja do tego, by się zmienić.
Ja pragnę Wam życzyć,
abyście nadal pozostali sobą
Pozostali w blogosferze jak najdłużej
Wielu nowych inspiracji w waszych pysznych śniadaniach
Nie pozwólcie zniszczyć w sobie tego,
co Was wyróżnia,
bo jesteście wyjątkowi


Wspaniałego sylwestra i DO SIEGO ROKU !







10 komentarzy:

  1. Mak! Zjadłabym, zdecydowanie!
    Widzę, że też już odliczasz czas do 2014. ;)
    Dzięki za życzenia. Tobie również po prostu Szczęśliwego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego dobrego w nowym roku! I oby więcej takich pysznych śniadań! :) Jak chcesz, mam jeszcze dwa pudeleczka masy makowej z zamrażalniku - chętnie się podzielę : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki makowiec w miseczce? W lodówce masa makowa czeka na wykorzystanie, już wiem jaki los ją czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne śniadanie!
    Życzenia piękne ♥ Tobie też życzę szczęśliwego Nowego Roku, oby był jeszcze lepszy niż ten, co mija! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ryżowe i wierzę na słowo, że było pyszne!
    Kochana, życzę Ci wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Uśmiechu przede wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  6. już sama nazwa przyprawia mnie o nieopartą chęć porwania od Ciebie takiej miseczki :D

    Tobie również wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiało być pyszne :D
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę też wiedziałaś gdzie schować tą masę makową :D Wygląda obłędnie to śniadanie :) Wszystkiego dobrego w nadchodzącym Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko co najlepsze w jednym super napakowana piękna miseczka <3 musialo byc pyszne <3

    OdpowiedzUsuń

Dzięki że tu zaglądasz i było by mi miło,jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz
Anonimie podaj swój nick lub imię, bo ja też się ujawniłam i ty zrób podobnie :)